سلامت فرآورده‌های غذایی با تجهیزات ایران‌ساخت سنجیده می شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بابک پوراکبری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایمون دانا دایان با اشاره

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بابک پوراکبری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایمون دانا دایان با اشاره

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۸۴ بازدید

سلامت فرآورده‌های غذایی با تجهیزات ایران‌ساخت سنجیده می شود

سنجش سلامت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نیازمند تجهیزات پیشرفته و روش‌های دقیقی است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

سلامت فرآورده‌های غذایی با تجهیزات ایران‌ساخت سنجیده می شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بابک پوراکبری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایمون دانا دایان با اشاره به فعالیت فناوران مستقر در حوزه زیست‌فناوری و میکروب‌شناسی، گفت: این شرکت در حوزه های مختلفی مانند کنترل کیفی مواد دارویی، غذایی، آرایشی وبهداشتی فعالیت می‌کند و توانستیم با استفاده از تجهیزات ایران‌ساخت و روش‌های فناورانه بومی، خدمات کیفیت‌سنجی و آنالیز فرآورده‌ها را که در تولید محصولات سالم و با کیفیت اهمیت بالایی دارد، ارائه دهیم.

این فعال فناور، از توانمندی انجام خدمات فناورانه میکروب‌شناسی و سنجش عناصر آلاینده یا سنگین موجود در فرآورده‌ها به کمک ظرفیت‌های بومی گفت و ادامه داد: عناصر و مواد بسیاری در تولیدات غذایی، آرایشی یا بهداشتی حتی داروها و مکمل‌های غذایی تاثیرگذار هستند از جمله سمومی که می‌توانند سلامت محیط زیست و جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایمون دانا دایان افزود: توانستیم به عنوان یک مجموعه فناور که با سازمان غذا و دارو همکاری داریم، دسترس‌پذیری خدمات فناورانه کنترل کیفی را داخل کشور تسهیل کنیم.

 

افزایش کیفیت فرآورده‌ها با تجهیزات و خدمات فناورانه

پوراکبری، به کیفیت سنجی فرآورده‌های حوزه دام، طیور و آبزیان اشاره کرد و ادامه داد: آزمایشگاه مواد اولیه و سم شناسی تمامی فرآورده‌های دریافتی برای آنالیز، به طور دقیق برای شناسایی هر نوع ماده آلوده یا مخرب مورد تحلیل و سنجش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایمون دانا دایان، ارائه مشاوره در حوزه تجاری‌سازی و راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه را بخش دیگری از توانمندی‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: علاوه بر خدمات کنترل کیفیت و یاری رسانی به خطوط تولیدی، پژوهشگران و دیگر فناوران را در حوزه معتبرسازی، مشاوره در زمینه رفع کاستی‌های تولید، طراحی، و به روزرسانی راه اندازی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بر اساس اصول و استانداردهای معتبر و روزآمد، همراهی می‌کنیم.

 

استفاده از توانمندی دانشگاهیان

وی، همچنین به ارائه خدمات در تولید فرآورده‌ها یا ارائه خدمات دانش‌بنیان از طرح‌های تحقیقاتی گفت و ادامه داد: علاوه بر خدمات تحقیق و توسعه و خدمات مشاوره‌ای تخصصی، تلاش می‌کنیم تا تجربه‌های فناورانه این مجموعه را به صاحبان طرح‌ها و ایده‌های نو انتقال دهیم تا با رفع کاستی‌هایشان بتوانند به خلق محصول، تکمیل یک طرح پژوهشی و نتیجه مطلوب خود برسند.

پوراکبری با اشاره به ایجاد اشتغال برای حداقل ۲۰ نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص در حوزه‌ فناوری‌های آزمایشگاهی گفت: خدمات فناورانه این شرکت زمینه‌ای ایجاد کرد تا ضمن اشتغال دانش‌آموختگان شیمی، میکروبیولوژی، زیست‌فناوری و بسیاری از حوزه‌های دیگر، زمینه جلوگیری از دانش‌آموختگان و ماندگاری آن‌ها در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید