پرورش دهندگان ماهی درقفس در مازندران حمایت می شوند

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

پرورش دهندگان ماهی درقفس در مازندران حمایت می شوند
مدیرکل بنادر و دریا نوردی مازندران گفت: این نهاد با بهره گیری از تمام ظرفیت ها از متقاضیانی که قصد دارند برای پرورش ماهیان دریایی در قفس در این استان سرمایه گذاری کنند، به صورت همه جانبه حمایت می کند.
منوچهر تاتیناافزود: حمایت از قشر مولد جامعه در واقع گام موثری درجهت تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید است و همه مسوولان نهادهای ذیربط باید برای آسان سازی فرآیند صدور مجوزهای لازم با متقاضیان سرمایه گذاری همکاری کنند.
وی ادامه داد: تاکنون سرمایه گذاران زیادی برای اجرای طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس به اداره کل بنادر ودریانوردی مازندران مراجعه کرده و پس ازبرخورداری ازمشاوره کارشناسانان درزمان اندکی موفق به دریافت مجوز لازم برای ایجاد زیرساخت ها جهت اجرای طرح هایشان شده اند.
مدیرکل بنادر و دریا نوردی مازندران وظیفه قانونی این اداره کل را تعیین میزان درجه حرارت ، رسوب، عمق آب و تعیین خطوط کشتیرانی برشمرد و گفت: چنین اطلاعاتی در اختیار متقاضیان و اداره کل شیلات استان قرار گرفته است.

وی افزود: نحوه استقرار شناورها، نوع تسهیلات، تغذیه، بهداشت محیط و تاثیرات آن بر روی دریا و میزان آلایندگی محیط زیست هم ازجمله موضوعاتی است که متقاضیان باید درباره آنها مشاوره های لازم را از کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران دریافت کنند و دیگر نهادها از جمله اداره کل حفاظت محیط زیست و شیلات نیز باید در این حوزه همکاری داشته باشند.

آمارهای موجود نشان می دهد که تاکنون حدود 10 طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس در محدوده ساحلی دریای خزر مربوط به استان مازندران ازسوی سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرا شده است.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر واقع است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید