تولید 200 هزار قطعه ماهی تزیینی در بروجرد

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

تولید 200 هزار قطعه ماهی تزیینی در بروجرد
مسئول شیلات بروجرد گفت: شهرستان دارای دو واحد تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت 350 هزار قطعه ماهی تزیینی است.
غلامحسین اکبری در جمع خبرنگاران، افزود: در شش ماهه ابتدای سال، 200 هزار قطعه ماهی تزیینی توسط آن‎ها تولید شده که به شهرستان‎های اطراف و به‎خصوص استان مرکزی صادر شده است.
وی با بیان اینکه استان البرز یکی دیگر از استان‎هایی است که ماهی‎های تزیینی شهرستان به آن صادر می‎شود، اظهارکرد: اداره شیلات بروجرد با توجه به سیاست‎های سازمان شیلات و اداره کل شیلات لرستان یکی از سیاست‎های کاری خود را افزایش مراکز پرورش ماهی آکواریومی در شهرستان گذاشته و امسال سه واحد تکثیر و پرورش جدید در سطح شهرستان در حال پیگیری موافقت اصولی است.
وی تصریح کرد: برای احداث یک مرکز تکثیر و تولید ماهی زینتی نیازی به موافقت امور آب، محیط‌زیست، منابع طبیعی و شهرداری نیست این کار در تمای نقاط شهری، غیرشهری با مکان مسقف و فضاهای بلا استفاده حتی زیرزمین‎ها به راحتی قابل اجرا است و با حداقل سرمایه‎گذاری می‎توان این کار را شروع کرد.

اکبری اضافه‌کرد: حداقل یک مکان تولید اقتصادی که به آن موافقت اصولی داده می‎شود 100 متر است که ظرفیت تولید حداقل 50 هزار قطعه را دارا هستند.

وی گفت: در سطح شهرستان بروجرد حدود 11 مغازه آکواریوم و ماهی تزیینی فروشی مشغول به کار هستند که رتبه اول را در کل استان دارند و اداره شیلات بروجرد از فارغ‎التحصیلان رشته شیلات که علاقمند به تولید و تکثیر ماهیان زینتی هستند جهت احداث واحدهای ماهیان زینتی حمایت به عمل می‎آورد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید