نخستین محموله میگوی پرورشی ایران به روسیه صادر شد

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

نخستین محموله میگوی پرورشی ایران به روسیه صادر شد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس توافق با کشور روسیه ، نخستین محموله میگوی پرورشی به صورت محدود از ایران به این کشور صادر شد.
محمود حجتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: تقاضای سالانه کشور روسیه 200 هزار تن میگوی پرورشی است و با توجه به این موضوع، موقعیت بازار روسیه برای میگوی پرورشی ایران بسیار مهم و حساس خواهد بود.
وی وزن محموله میگوی پرورشی صادر شده به کشور روسیه را ذکر نکرد.
حجتی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده در حالی که پارسال فقط 10 تا 12 هزار تن میگوی پرورشی برداشت شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با این روند تولید و میزان سرمایه گذاری ها در بخش زیرساخت ها و پشتیبانی دولت از تولید کنندگان، ایران در بخش تولید میگوی پرورشی حرف نخست را در منطقه خواهد زد.

وی گفت: میگوی پرورشی تولیدی ایران به کشورهای اروپایی و شرق دور صادر می شود.

حجتی درباره مشکلات زیرساختی سایت های پرورش میگو افزود: خدمات زیربنایی برای سایت ها یکی از تنگناهای فعالان صنعت میگوی پرورشی است ولی روز به روز این مشکلات در حال رفع است.

وی ادامه داد: با کمک استانداران و پشتیبانی دستگاه های اجرایی به دنبال تقویت و تکمیل زیرساخت های پرورش میگو در کشور هستیم.

حجتی درباره مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهر گفت: این مرکز با همکاری معاونت علمی رییس جمهوری و تحقیقات شیلات ایران در حال تکمیل و راه اندازی است که با بهره برداری از این مرکز تحقیقاتی زمینه برای تولید میگوی عاری از بیماری در کشور فراهم می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این مرکز با تولید لاروهای عاری از بیماری می تواند مشکل بیماری میگو از جمله لکه سفید را که در سال های گذشته خساراتی به تولید کنندگان وارد کرد، رفع یا به مراتب کمتر کند.

وی افزود: با ظرفیت های قابلی که در سواحل شمال و جنوب کشور وجود دارد باید ایران به یکی از قطب های بزرگ تولید، بسته بندی و صادرات میگو تبدیل شود.

وزیر جهاد کشاورزی در قالب کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر سفر کرده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید