۱۰۰ تن ماهی قزل آلا در سد گلستان تولید می شود

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

۱۰۰ تن ماهی قزل آلا در سد گلستان تولید می شود
معاون آبزی پروری شیلات گلستان از پیش بینی تولید ۱۰۰ تن ماهی قزل آلا در قفس پشت سد گلستان در سالجاری خبر داد.
محمود سقلی، بعد از ظهر سه شنبه افزود: امسال تعداد ۷۰ هزار قطعه بچه ماهی با وزن متوسط ۱۵۰ گرم در ۲۰۰ قطعه قفس رهاسازی شده است.
وی با اشاره به زمان رهاسازی این بچه ماهیان گفت: زمان رهاسازی بچه ماهیان قزل آلا از آبان ماه سال جاری آغاز شده و در طول یک دوره پنج ماهه به رشد مطلوب می رسند و در اسفند ماه سالجاری صید خواهند شد.
سقلی افزود: پرورش ماهی در قفس و پشت سد گلستان در سال گذشته بصورت پایلوت در استان انجام و ۵۰ تن ماهی قزل آلا با این روش تولید شده بود.
به گفته وی، استفاده بهینه از امکانات بالقوه موجود، استفاده بهینه از آب پشت سد در فصل زمستان و تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه و ایجاد زمینه اشتغال و کسب درآمد دانش آموختگان بخش کشاورزی از اهداف اجرای این طرح است.
سقلی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در استان برای توسعه این روش وجود دارد، اظهار امیدورای کرد: با تعامل مناسب با اداره آب منطقه ای و محیط زیست استان می توان میزان تولید آبزیان در استان را افزایش داد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان افزود: براساس مطالعات انجام شده توسط سازمان شیلات ایران می توان پرورش ماهی در قفس را برای ماهیان بومی دریای خزر در سواحل این دریا اجرایی کرد.

وی از تمامی سرمایه گذاران و علاقمندان درخواست کرد تا در این عرصه سرمایه گذاری نموده تا گام مهمی در تولید آبزیان با این روش برداشته شود.

سقلی نیز با اشاره به مزایای طرح، گفت: استفاده از تکنولوژی ساده و ارزان قیمت نسبت به دیگر سیستم های پرورش، کاهش نسبی در سرمایه گذاری اولیه، سهولت در پرورش و صید ماهی و افزایش تولید در واحد سطح از مزایای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید