امسال 20 هزارتن میگوی پرورشی در کشور تولید شد

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

امسال 20 هزارتن میگوی پرورشی در کشور تولید شد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال 20 هزارتن میگوی پرورشی در کشور تولید شد.
محمود حجتی ظهر سه‌شنبه در بازدید از مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه پرورش میگو است و تلاش‌هایی برای افزایش تولید میگو در استان بوشهر صورت گرفته است.
وی از تلاش برای رفع مشکلات زیرساختی سایت های پرورش میگو خبر داد و اضافه کرد: یکی از تنگناهای فعالان صنعت میگوی پرورشی خدمات زیر بنایی برای سایت ها است که تلاش جدی در زمینه رفع آنها داریم.
وزیر جهاد کشاورزی از تقویت و تکمیل زیرساخت های پرورش میگو در کشور با کمک استانداران و پشتیانی دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود: ظرفیت‌های قابلی بسیار خوبی در سواحل شمال و جنوب کشور وجود دارد که می‌توان ایران را به یکی از قطب های بزرگ تولید، بسته بندی و صادرات میگو تبدیل کند.

وی اضافه کرد: مراحل تکمیل و راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهر با همکاری معاونت علمی رییس جمهوری و تحقیقات شیلات ایران در دست انجام است.

حجتی به نقش بسیار مهم این مرکز در تولید میگوی عاری از بیماری در کشور اشاره کرد و گفت: این مرکز با تولید لاروهای عاری از بیماری می تواند مشکل بیماری میگو از جمله لکه سفید را که در سال های گذشته خساراتی به تولید کنندگان وارد کرد، رفع یا به مراتب کمتر کند.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با کشور روسیه برای صادرات نخستین محموله میگوی پرورشی به صورت محدود از ایران به این کشور تصریح کرد: تقاضای سالانه کشور روسیه 200 هزار تن میگوی پرورشی است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بیان داشت: با توجه به این موقعیت بازار روسیه برای میگوی پرورشی ایران بسیار مهم و حساس خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تولید میگوی پرورشی در کشور اذعان داشت: در حالی که سال گذشته 12 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده بود، امسال تاکنون بیش از 20 میلیون تن میگو تولید شده است.
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید