ماهی شانک پرورشی راهی بازار شد

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۴ بازدید

ماهی شانک پرورشی راهی بازار شد
3.5 تن ماهی شانک پرورشی راهی بازار شد که نیاز است ترویج بیشتری برای شناسایی این ماهی برای مردم انجام شود.
مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این خبر گفت: با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد شانک پرورشی که جزء ماهیان جنوب محسوب می‌شود، مورد توجه مردم قرار گیرد، اما بر سر وزن ماهیان هنوز مشکلاتی وجود دارد.
عیسی گلشاهی افزود: سه محموله شانک پرورشی که توسط بخش خصوصی انجام شده بود، راهی بازار شد و در هر نوبت یک تن و 200 کیلوگرم ماهی عرضه شد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 3.5 تن ماهی شانک پرورشی به بازار رفت و از آنجا که هنوز مردم به طعم این ماهی آشنایی ندارند، لازم است که بررسی‌های بیشتری انجام شود.
گلشاهی ادامه داد: اگر وزن ماهی فوق به یک کیلوگرم برسد، میتواند جای فیله ماهی تیلاپیای موجود در بازار را بگیرد که البته این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: ماهی تیلاپیا همچنان به بررسی بیشتر بین سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست نیاز دارد، زیرا در حال حاضر تولید آن در قالب پایلوت در استان یزد است.
مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات یادآور شد: برای دریافت نتیجه نهایی از پایلوت‌های موجود در کشور، لازم است چند سالی آزمون و خطا انجام داد تا بتوان بهترین عملکرد و نتیجه را دریافت کرد.
گلشاهی تأکید کرد: ممکن است برخی ادعاهای سازمان حفاظت محیط زیست درباره ماهی تیلاپیا به حق باشد و برخی دیگری از آن امکان چشم‌پوشی دارد؛ بنابراین نمی‌توان در مسئله این "مرغ آبزی‌پروری" کسی را متهم کرد.
گلشاهی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوان ماهیان پرورشی دیگری را در سبد غذایی مردم وارد کرد تا وابستگی به یک نوع خاص از آبزیان از بین برود و با تنوعی از محصولات شیلاتی روبه‌رو باشیم.
منبع: روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید