افزايش سالانه 20 درصدي توليدات آبزيان در10 سال گذشته

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

افزايش سالانه 20 درصدي توليدات آبزيان در10 سال گذشته
تولیدات آبزیان در10 سال گذشته سالانه20 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران در سمینار تخصصی بهداشت و بیماری های ماهیان سردآبی در اراک از افزایش سالانه 20 درصدی تولیدات آبزیان در10 سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش توسعه کمی و رعایت مسائل بهداشتی توسط تولید کنندگان در بازارهای صادرات هم ازکشور های دیگر پیشی بگیریم.
افراسیابی از صادرات بیش از 60 هزار تن ماهیان گرم آبی در سال گذشته هم خبر داد و گفت: این میزان صادرات به کشورهای همسایه بویژه عراق صورت گرفته و پیش بینی میشود که امسال نیز همین میزان صادرات را داشته باشیم.
وی با اشاره به تولید سالانه 350 هزار تن ماهی در کشور افزود:از این مقدار 207 هزار تن ماهی گرمابی و143 هزار تن ماهیان سردآبی است که عمدتا در استانهای سردسیر تولید می شود.
مدیر کل آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران همچنین با اشاره به توسعه و شیوع برخی بیماریهای آبزیان که منشا آن عمدتا از خارج از کشور است توجه به مسائل بهداشتی و کیفیت تولید را در توسعه پایدار مهم دانست.
افراسیابی مدیریت صحیح و رعایت مسائل بهداشتی مزارع پرورش ماهی و واحدهای تولیدی را رکن اصلی و اساسی تولید برشمرد که در این زمینه آبزی پروری می تواند یکی از اقتصادی ترین بخش های کشاورزی باشد.
وی با بیان اینکه این سمینارها با همکاری بخش خصوصی و سازمان دامپزشکی در تمامی استانها برگزار می شود گفت: فرهنگ سازی و ایجاد یک بلوغ فکری در تولید کنندگان زمینه رسیدن به توسعه پایدار را فراهم خواهد کرد.
سمینار تخصصی بهداشت و بیماری های ماهیان سردآبی با هدف آشنایی با بیماریهای ویروسی آبزیان بویژه ماهیان قزل آلا و با حضور جمعی از آبزی پروران ، روسا و کارشناسان شیلات و روسای ادارات شبکه های دامپزشکی استان مرکزی در اراک برگزار شد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید