اختصاص ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در قشم

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
اختصاص ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در قشم

تولید ماهی و میگو از ظرفیت های بی بدیل قشم است که در برنامه ششم توسعه تولید ۱۲۰ هزار تن ماهی و چهار هزار تن میگو در این جزیره هدف گذاری شده است.

علیرضا نصری روز یکشنبه در بازدید از مزرعه پرورش میگو و ماهی در قفس جزیره قشم افزود: تولید ماهی و میگو از ظرفیت های بی بدیل قشم است که در برنامه ششم توسعه تولید ۱۲۰ هزار تن ماهی و چهار هزار تن میگو در این جزیره هدف گذاری شده است.
وی افزود: غرب جزیره قشم برای فعالیت اقتصادی جهت پرورش ماهی در قفس و میگو و گسترش
گردشگری استعداد بالایی دارد که باید با ایجاد زیرساخت ها و مشارکت بخش خصوصی شکوفا شود.

نصری در ادامه به اهمیت اقتصادی گسترش گردشگری در غرب جزیره قشم اشاره و تصریح کرد: دولت برای ایجاد زیرساخت ها با تمام توان به میدان آمده است اما باید فعالیت های خلاقانه از سوی مردم منطقه صورت گیرد.
وی افزود: فعالیت های مناسبی برای ایجاد ‘اقامتگاه های بوم گردی’ و ‘کاشانه-مهمان’ انجام شد که مردم باید با ایده پردازی بر جذابیت های این طرح ها بیفزایند.
فرماندار قشم با اشاره به بحث گسترش ورزش در روستاها نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون با پیگیری و مشارکت روستائیان پنج زمین چمن مصنوعی در روستاها افتتاح شد که تا آخر سال این عدد به ۱۰ زمین چمن می رسد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد هر زمین چمن مصنوعی ۲ میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: ایجاد این زمین های ورزشی تا حدود زیادی مشکل ورزش روستائیان را حل می کند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است

دیدگاه خود را بیان کنید