صید در آستارا نیمه تعطیل شد

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

صید در آستارا نیمه تعطیل شد
رییس اداره شیلات آستارا گفت: پس از صید 14 هزار و 70 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی از ابتدای مهرماه تاکنون ، تنها پره صیادی این شهرستان نیمه تعطیل شده است.
صادق خاصی پور افزود: همه ساله از هفته اول دی تا 15 بهمن ماه، صید و صیادی در دریای خزر به صورت نیمه تعطیل در می آید.
وی با اشاره به اینکه این ایام به 'چله خشکی' در نزد صیادان معروف است ، افزود: در مدت یادشده ماهیان به سبب شرایط آب و هوایی حاکم به اعماق دریا می روند و صید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
رییس اداره شیلات آستارا اضافه کرد: هر چند که این تعطیلی از سوی شیلات اعلام نشده ولی با توجه به فرار ماهیان به اعماق دریا ، کاهش قابل توجه صید و بالا بودن هزینه های صیادی ، بنا به تشخیص صیادان فعالیت تا اواسط فصل زمستان به حالت نیمه تعطیل در می آید.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل صید تا پایان آذرماه 14 هزار و 70 کیلوگرم انواع ماهی توسط 49 صیاد شرکت موج گل سیبلی آستارا صید شده، اظهار کرد: در این مدت 12 هزار و 616 کیلوگرم ماهی کفال ، یک هزار و 371 کیلوگرم ماهی سفید و 81 کیلوگرم ماهی کپور و آزاد صید شده است.

به گزارش ایرنا ، چهار هزار ماهی گیر در 300 کیلومتر آب های ساحلی خزر در محدوده گیلان از آستارا تا چابکسر در فصل صید فعالیت دارند.

صید ماهیان استخوانی از خزر به طور معمول در استان های شمالی از بیستم مهر تا بیستم فروردین ماه سال بعد انجام می شود و در بقیه ایام سال و به هنگام تخم ریزی ماهیان تا رسیدن به وزن اقتصادی، صید ماهی ممنوع است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید