صید بیش از 460 تن ماهی استخوانی دریایی در سواحل مازندران

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

صید بیش از 460 تن ماهی استخوانی دریایی در سواحل مازندران
مدیرکل شیلات استان مازندران از صید بیش از 460 تن ماهی استخوانی در سواحل دریای خزر در یک ماه اخیر خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران ' حسن حبیب نژاد ' روز شنبه ارزش اقتصادی این یمزان صید را 70 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود : نسبت به مدت مشابه سال قبل که0 28 تن با ارزش اقتصادی 45 میلیارد ریال بوده از نظر وزنی 64درصد و از نظر ریالی 56 درصد رشد داشته است .
حبیب نژادبا اشاره به اینکه از زمان آغاز صید تاکنون یک هزار و 680 تن ماهی استخوانی با ارزش اقتصادی 290 میلیارد ریال صید شده است،گفت: صید ماهی استخوانی نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و 320 تن با ارزش اقتصادی 210 میلیارد ریال بوده از نظر وزنی 27 درصد و از لحاظ ریالی 38 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در میان ماهیان استخوانی صید شده 68 درصد ماهی کفال ، 28 درصد ماهی سفید و 4 درصد سایر ماهیان بوده است .

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: صید ماهی کفال نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اقتصادی کردن اشتغال صیادان از مهمترین اهداف طرح جامع صید و صیادی است اظهارداشت:کاهش صیدغیرمجاز، حفظ و پایداری اشتغال صیادان، بهبود وضعیت ذخایر و زیستگاه ها و افزایش تولید و درآمد جامعه ساحل نشین از مهمترین اهداف طرح جامع صید و صیادی است.

وی افزود:دستیابی به هماهنگی ملی و منطقه ای، مشارکت بهره برداران در مدیریت بهره برداری، حفاظت و بازسازی ذخایروتقویت توان تکثیر طبیعی از طریق بهسازی رودخانه ها از دیگر اهداف اجرای این طرح می باشد.

طول سواحل دریای خزر در استان مازندران حدود 330 کیلومتر است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید