عملیات رهاسازی بچه ماهی‌ها در رودخانه‌های مازندران آغاز شد

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
عملیات رهاسازی بچه ماهی‌ها در رودخانه‌های مازندران آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران گفت: عملیات رهاسازی بالغ بر ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مهم استان آغاز شد

عباس شیخ‌تباراظهار کرد: بالغ بر 65 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در 70 هکتار استخر پرورش داده شد و عملیات رهاسازی آنان در 22 رودخانه مهم مازندران از روز یک‌شنبه 9 خرداد ماه امسال آغاز شد.

وی افزود: 50 درصد این ماهی‌ها برای رودخانه‌های غرب و 50 درصد برای رودخانه‌های شرق مازندران هستند

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران با اشاره به مشارکت جامعه صیادی، اضافه کرد: خودرو برای حمل ماهی‌ها به رودخانه‌ها و مقاصد مشخص که از سوی کمیته رهاسازی بچه ماهی‌ و براساس ظرفیت و مواد غذایی موجود در رودخانه و دبی آب مورد نیاز تعیین شده، با مشارکت جامعه صیادی تأمین شد.

شیخ‌تبار افزود: سه دستگاه کامیون با تانکرهای مجهز به دستگاه اکسیژن و هواده برای انتقال مطلوب ماهی به رودخانه‌های حوزه غرب مازندران در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین در محل رهاسازی بچه ماهی‌ها در رودخانه‌ها مسؤولان و کارشناسان شیلات و مقامات محلی حضور دارند تا فرهنگ‌سازی لازم برای حفاظت از بچه ماهی‌ها صورت گیرد.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و تراکم ترافیک جاده‌ای پیش‌بینی ما این است که زمان رهاسازی به دو ماه و یا بیشتر فراتر نرود.

شیخ‌تبار در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا این میزان رهاسازی بچه ماهی کافی است، اظهار کرد: این میزان رهاسازی در دریای بی‌پایان رهاسازی می‌شود اینکه در سبد صیاد مازندرانی باشد یا خیر به معنای نبود ماهی و ذخیره آن نیست.

وی تصریح کرد: طی سه سال آینده 10 درصد ضریب بازگشت شیلاتی با 6.5 میلیون قطعه ماهی یک کیلوگرم پیش‌بینی می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران در پایان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه غرب استان، خاطرنشان کرد: همچنین کمک به تکثیر طبیعی گونه ماهی‌های سفید و کپور در دستور کار قرار دارد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید