اعتبارات ‌بخش شیلات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ۲ برابر می‌شود‌

یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

اعتبارات ‌بخش شیلات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ۲ برابر می‌شود‌
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات امسال بخش شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ۲ برابر می‌شود.
محمدرضا مهدی‌زاده در مشهد مقدس، اظهار داشت: خوشبختانه سرانه مصرف ماهی در خراسان رضوی در سال‌های 89 تا 90 افزایش داشته و این روند نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تنها یک ششم ماهی مصرفی در خراسان رضوی تولید می‌شود، افزود: سرانه مصرف ماهی در این استان 6 کیلو گرم است که سالانه مصرف ماهی در این استان به 36 هزار تن می‌رسد.
مهدی‌زاده با بیان اینکه 4 هزار و 606 تن ماهی قزل آلا در خراسان رضوی تولید می‌شود، گفت: چیزی حدود 13 تا 15 هزار تن ماهی قزل آلا از سایر استان‌ها به خراسان رضوی وارد می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به وضعیت تولید ماهیان زینتی در استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر تولید ماهیان زینتی در استان توسعه پیدا کرده است و در حال حاضر 85 مرکز تولید ماهی زینتی در استان فعال هستند که از این تعداد 35 مرکز در مشهد مقدس فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد، افزود: توسعه پرورش ماهیان زینتی سبب اشتغال‌زایی می‌شود.

مهدی‌زاده عنوان کرد: اعتبارات حوزه شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در سال گذشته 650 میلیون تومان بود که پیش بینی می‌شود اعتبارات امسال این حوزه رشد 2 برابری داشته باشد.

وی به میزان تولید محصولات آبزی در سال 93 در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: 5 هزار و 780 تن محصول آبزی در این استان تولید شده است که پیش بینی می‌شود تولید محصولات آبزی در این استان برای امسال حداقل به 6 هزار و 200 تن برسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به تزریق تسهیلات و مکانیزاسیون بخش تولید محصولات آبزی امید است این بخش در سال 94 توسعه 2 تا 3 برابری پیدا کند.

وی با بیان اینکه در جهت توسعه آبزی پروری در استان اقدامات مناسبی در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: ارائه آموزش‌های رایگان به افراد متقاضی،ارائه مشاوره، ارائه تسهیلات بانکی با کارمزد اندک تا سقف 80 درصد، ارائه کمک های بلاعوض تا سقف 30 درصد برای مکانیزاسیون مزارع در دستور کار قرار دارد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید