پیش بینی صید هشت هزارو پانصد تن انواع ماهیان استخوانی

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
پیش بینی صید هشت هزارو پانصد تن انواع ماهیان استخوانی
مدیرکل شیلات مازندران پیش بینی کرد امسال صیادان هشت هزار و پانصد تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید می کنند
حبیب نژاد در گرد همایی استانی اتحادیه شرکتهای تعاونی ماهیگیران زمان اغاز ماهیگیری از دریای خزر بیستم مهر ماه اعلام کرد.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه بیش از چهار هزار صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی صیادی پره در مازندران فعالیت دارند افزود: این صیادان پارسال هفت هزار و سیصد تن انواع ماهی استخوانی به ارزش یک هزارو صدو هفتاد میلیارد ریال از دریای خزر صید کرده بودند که هفتادو یک درصد ان از گونه های سفید، بیست و پنج درصد کفال و چهار درصد هم گونه ها نظیر کپور و ازاد ماهی بودند. مدیر کل شیلات مازندران علت پیش بینی افزایش یکهزارو دویست تنی صید انواع ماهیان استخوانی نسبت به سال پیش را رها سازی بیش از هفتاد میلیون قطعه بچه ماهی سفید در ابهای دریای مازندران در سال جاری ذکر کرد.

وی همچنین میزان تولید خاویار در ابهای مازندران خزر در سال گذشته را 690کیلوگرم عنوان کردو گفت سال گذشته صیادان پره استان 370کیلوگرم خاویار تحویل شیلات دادند

نماینده صیادان مازندران با ابراز نارضایتی گفت ما دو مشکل عمده داریم و در این خصوص که کار ما هست، هنوز چیزی بر طرف نشده 1بحث زمان صید و دوم حراست از دریا ، اوبااشاره به اینکه ما مطیع قانون در امور شیلات هستیم گفت استان گلستان و گیلان قانون صید ماهیگیری را اجرا نمیکنند و ان را پایمال میکنند.

رضوی با ابراز تاسف از مسولین شیلاتو انتقاد از انها خواستار مبارزه با صیادان غیر قانونی شد و گفت : مراجع قانونی به خوبی با ماهیگیران قاچاقچی برخورد نمیکند.

وی از وضعیت شغل سخت و زیان اور صیادان در امور حق بیمه پرداختی از 27درصد به 17درصد را خواستار شد و گفت این مساله هر چه سریع تر باید برطرف شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید