بیماری VHS تنها در یک مزرعه اردبیل مشاهده شده است

چهار‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

بیماری VHS تنها در یک مزرعه اردبیل مشاهده شده است
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: بیماری vish که تنها در یک مزرعه پرورش ماهی استان اردبیل مشاهده شده بود، کنترل شده و جلوی گسترش و شیوع آن گرفته شد
میر آرمان واعظی در افتتاح نمایندگی شیلات اردبیل در شهرستان گرمی اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم تا شیوع چنین بیماری‌هایی حتی در اندازه‌های کوچک اسباب نگرانی مردم و تولید‌کنندگان را فراهم کند که با اقدام به موقع جلوی شیوع این بیماری گرفته شد تا سلامت استخرهای پرورش ماهی بیش از گذشته تضمین شود.
وی با بیان اینکه تولید آبزیان در استان اردبیل با کیفیت مناسب انجام شده و حتی صادرات آن را به استان‌های دیگر شاهد هستیم، گفت: اردبیل یکی از استان‌ها برتر و غیرساحلی در تولید پروش آبزیان است که هم در سردابی و هم گرمابی ظرفیت تولید بیشتر از این را داریم
مدیرکل شیلات و آبزیان استان از افزایش 20 درصدی تولید آبزیان خبر داد و افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا زمینه خوب و مساعد برای تولید انواع ماهیان در استان فراهم آید.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهرستان گرمی می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید آبزیان تبدیل شود که در صورت تولید یک‌هزار تن انواع آبزیان در شهرستان گرمی نمایندگی شیلات این شهرستان ارتقا می‌یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به علاقمندی سرمایه‌گذاران در این منطقه تلاشمان بر این است تا با بهره‌گیری از ظرفیت استخر ماهیان بتوانیم تولیداتمان را افزایش دهیم.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل ادامه داد: ما در مناطق مختلف استان از یک توان و بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه برخوردار هستیم به طوریکه تولید آبزیان به نسبت سال‌های گذشته تا دو برابر افزایش یافته است.

این مسئول، ضرورت تکمیل مطالعات شهرک شیلات گرمی را یادآور شد و گفت: این طرح با ظرفیت خوب سرمایه‌گذاران آغاز شده و امکان بهره‌برداری بیشتر در این حوزه فراهم است.

واعظی در پایان متذکر شد: با صدور مجوز برای واحدهای علاقمند به پرورش ماهی و همچنین سرمایه‌گذاران تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم یک روند رو به رشد را در تولید آبزیان در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد باشیم.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید