تولید 10 هزار و 100 تن انواع آبزیان در استان زنجان

چهار‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

تولید 10 هزار و 100 تن انواع آبزیان در استان زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در حال حاضر میزان تولید آبزیان در استان به مرز 10 هزار و 100 تن رسیده است
محمود صیاد بورانی در زنجان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان سردابی و گرمابی در 500 استخر و دریاچه‌های پشت سدهای خاکی استان زنجان رها سازی شده است.
وی گونه شاخص ماهیان سردآبی پرورش داده شده در استان زنجان را قزل‌آلا عنوان و خاطرنشان کرد: انواع کپور ماهیان همچون کپور معمولی، علف‌خوار، سرگنده و کپور نقره‌ای از جمله گونه‌های شاخص ماهیان گرمابی در استان را تشکیل می‌دهند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به میزان تولید انواع ماهی در این استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر میزان تولید آبزیان در استان به مرز 10 هزار و 100 تن رسیده است.

این مسئول بیان داشت: هم‌اکنون تعداد 650 فعال شیلاتی در استان زنجان مشغول آبزی‌پروری بوده و از محل تامین نهاده‌های تولید و فروش ماهی کسب درآمد می‌کنند.

بورانی در مورد مجوزهای صادر شده در زمینه آبزی‌پروری در استان زنجان گفت: در این راستا طی 10 ماهه نخست سال جاری 36 مورد مجوز تاسیس به ظرفیت 333 تن ماهی خوراکی در استان صادر شده است. همچنین طی 10 ماهه نخست سال جاری در زمینه ماهیان پرورشی 68 مورد پروانه بهره‌برداری در استان زنجان صادر شده است که این تعداد دارای ظرفیت 311 تنی بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به پرورش ماهیان زینتی در این استان افزود: در سال جاری همچنین مجوز پرورش 230 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان صادر شده است.

این مسئول اظهار کرد: مجوزهای صادر شده طی سال جاری در استان زنجان از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 مورد افزایش پیدا کرده است.

بورانی با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت‌های بالایی در زمینه آبزی‌پروری برخوردار است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر استقبال مناسبی از پرورش انواع ماهیان در زنجان صورت گرفته و تولید انواع آبزیان در استان رشد قابل توجهی داشته است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید