ساخت بندر صيادي خارگ در سال آينده

چهار‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

ساخت بندر صيادي خارگ در سال آينده
ساخت بندر صیادی خارگ که قرار بود در دهه فجر اغاز شود ب سال آینده موکول شد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اظهار داشت: اعتبارات ساخت بنادر صیادی در سال جاری به طور عمده به پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یافته است.
سید مصطفی بهشتیان، افزود: طرح ساخت بندر صیادی خارگ که جزء پروژه هایی است که هنوز هیچ گونه عملیاتی در آن انجام نشده است، در ردیف بنادری قرار گرفت که امسال اعتباری به آنها تخصیص نیافت.
وی ادامه داد: به احتمال زیاد و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، عملیات اجرایی
ساخت بندر صیادی خارگ سال آینده انجام خواهد شد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: ساخت بندر صیادی خارگ هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه است که امیدواریم تا اوایل سال آینده، پیمانکار نهایی برای ساخت این بندر انتخاب شود.
بهشتیان با اشاره به اینکه برای مطالعات ساخت بندر صیادی خارگ یک میلیارد و 829 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه
، ساخت این بندر صیادی حداقل به 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: ساخت اسکله لنج ها، ساخت و نصب اسکله شناور قایق ها، محوطه سازی و ساختمان های پشتیبانی از جمله طرح هایی است که به منظور ساخت بندر صیادی خارگ اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بر ضرورت ساخت هر چه سریعتر بندر صیادی خارگ تاکید کرد و گفت: با ساخت این بندر صیادی در جزیره خارگ، اقتصاد بومیان جزیره متحول خواهد شد.
وی یادآور شد: هم اکنون در جزیره خارگ، مکان ویژه ای تحت عنوان بندر و نیز تجهیزات لازم برای صیادی وجود ندارد، حال آنکه جزیره خارگ یکی از قطب های مهم صیادی جنوب کشور است.
بهشتیان در ادامه سخنان خود به روند قابل توجه افزایش بنادر صیادی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: سالهای اخیر شاهد ساخت و بهسازی بنادر صیادی زیادی در استان بوشهر بوده ایم.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه
هفت شهرستان استان بوشهر دارای مرز دریایی با خلیج فارس است که 240 هزار کیلومترمربع مساحت دریایی دارد، خاطرنشان کرد: صیادان منطقه فقط از حدود هشت درصد مساحت خلیج فارس یعنی 20 هزار کیلومتر مربع برای صیادی بهره مند می شوند.
وی بر لزوم بهسازی و ساخت بنادر صیادی بیشتر در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: مدیریت تمام این بنادر صیادی نیز برای افزایش بهره وری باید تعاونی های بخش خصوصی واگذار شود.
بنادر صیادی صلح آباد، بوشهر، عامری، دیر، نخل تقی و جلالی در سطح یک و بنادر صیادی دیلم ، گناوه، بندرگاه، رستمی، کنگان، پرک ، جفره، محمد عامری ،لاور و عسلویه به عنوان بنادر سطح دو استان بوشهر درجه بندی شده است.
پیش از این مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر از آغاز ساخت بندر صیادی خارگ همزمان با ایام دهه فجر خبر داده بود.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید