تولید سالانه 100 تن ماهی از سوی مجریان طرح های شیلاتی کمیته امداد گیلان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

رشت - خبرگزاری مهر: رئیس اداره امور طرح های خودکفایی کمیته امداد گیلان گفت: مجریان طرح های شیلاتی کمیته امداد استان سالانه بیش از 108 تن ماهی تولید و به بازار عرضه می کنند.

حبیب الله رضا دوست در گفتگو با خبرنگار مهربا بیان اینکه در هفت سال گذشته مددجویان کمیته امداد با دریافت 3.5 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی، 83 طرح شیلاتی اجرا کردند، افزود: درحال حاضرمجریان این طرح ها سالانه به طور متوسط بیش از 108تن نواع گوشت ماهی گرم آبی و سر آبی تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

وی همچنین ارزش اقتصادی این میزان تولید گوشت ماهی را شش میلیارد ریال اعلام کرد واظهارداشت: این میزان گوشت ماهی از317 هزار و 899 متر مربع مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی برداشت می شود.

رئیس اداره امور طرح های خودکفایی کمیته امداد از اجرای دو طرح پرورش ماهیان زینتی توسط مددجویان کمیته امداد خبرداد و گفت: این دو مجری طرح های خودکفایی کمیته امداد سالانه 120 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی پرورش و به بازارعرضه می کنند.

وی همچنین از بهره برداری یک کارگاه الگویی ترویجی ماهیان زینتی درشهرستان لنگرود اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف اشتغال زنان روستایی سرپرست خانوار توسط یکی از زنان سرپرست خانوار اجرا شده است.

رضا دوست ادامه داد: این کارگاه در زمینی به مساحت 50 متر مربع با ظرفیت پرورش 25 هزارقطعه ماهیان اکواریومی ساخته شده که برای تجهیز و راه اندازی این کارگاه 80 میلیون ریال هزینه شده است.

وی یادآورشد: برای تجهیز و راه اندازی این کارگاه 50 میلیون ریال ازاعتبارات ملی شیلات بصورت رایگان و بلاعوض و 30 میلیون ریال دیگر از محل تسهیلات صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد تامین شده است

دیدگاه خود را بیان کنید