توجه ويژه دولت به توسعه پرورش ماهي در قفس

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

توجه ويژه دولت به توسعه پرورش ماهي در قفس
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از برگزاری همایش ملی – منطقه ای با محوریت توسعه پایدار پرورش ماهی در قفس خبر داد.
حسینعلی عبدالحی گفت : یکی از مهم ترین سیاست های فعلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه پرورش ماهی در قفس به دلیل محدودیت منابع آب شیرین است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: در صورت توسعه پرورش ماهی در قفس و استفاده از آبهای دریا می توان در بخش پرورش ماهیان توسعه بیشتری ایجاد کرد.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: گستره آب‌های دریایی در شمال و جنوب کشور و تنوع گونه‌های اقتصادی آبزیان، ظرفیت خوبی
برای توسعه آبزی پروری دریایی با استفاده از قفس محسوب می شود.
عدبالحی گفت : همایش ملی-منطقه‌ای با محوریت توسعه پایدار پرورش ماهی در قفس 15 تا 17 اردیبهشت در استان خوزستان برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: تکثیر، پرورش و فناوری های نوین، پرورش لارو ماهی، تغذیه و غذای زنده، مدیریت بهداشت و بیماریها، اکولوژی و اثار متقابل زیست محیطی در آبزی پروری، بیولوژی و فیزیولوژی آبزیان، بیوتکنولوژی و اصلاح نژاد آبزیان از محورهای اصلی این همایش محسوب می شود.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: همچنین بیوتکنولوژی و اصلاح نژاد آبزیان اقتصادی، مهندسی آبزیان، مدیریت و بازسازی ذخایر، مدیریت، اقتصاد و بازاریابی، پرورش در قفس و فرآوری از دیگر برنامه های خواهد بود که در این همایش مطرح می شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش و بحث و بررسی های بیشتر
پژوهشگران و محققان شیلاتی در آینده نزدیک شاهد توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس باشیم.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید