15 اسفند 93 تا 15 اردیبهشت 94 هرگونه برداشت از رودخانه‌های مازندران‌ ممنوع است

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۳۵ بازدید

15 اسفند 93 تا 15 اردیبهشت 94 هرگونه برداشت از رودخانه‌های مازندران‌ ممنوع است
رئیس دادگستری مازندران گفت: 15 اسفند 93 تا 15 اردیبهشت 94 هرگونه برداشت از رودخانه‌های مازندران‌ ممنوع است.
حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی فرد در جلسه کارگروه شیلاتی حفظ حقوق بیت‌المال استان که در محل بندر نوشهر برگزار شد حفاظت از رودخانه‌های مازندران در فصل تخم‌گذاری ماهیان را ضرور دانست و اظهار کرد: از 15 اسفند امسال تا 15 اردیبهشت هرگونه برداشت مجاز یا غیرمجاز در سطح رودخانه‌های مازندران در محدوده اجرای طرح تکثیر بچه ماهی‌ها ممنوع است.

وی افزود: در همین راستا باید جلوی فعالیت کارخانه شن و ماسه مستقر در دشت نظیر کجور که سبب آلودگی آب رودخانه‌‌های مسیر می‌شود نیز باید هر چه زودتر گرفته شود و در این باره با کلانتری آن منطقه هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس دادگستری مازندران با اشاره به اینکه فروشگا‌ه‌های غیرمجاز آلات صیادی نیز پلمب می‌شوند، بیان کرد: آلات صیادی که در فصل تخم‌گذاری و تولید و تکثیر ماهیان در رودخانه‌های مازندران کشف شود، ضبط و تا پایان فصل تکثیر توقیف می‌شوند.

وی با اشاره به دغدغه‌هایی مبنی بر استفاده سموم کشاورزی و تاثیرات آن بر آب رودخانه‌ها در این فصل، خاطرنشان کرد: در این باره محیط زیست راهکاری برای کاهش مصرف سموم ارائه کند تا از آلودگی آب رودخانه در فصل تولید و تکثیر ماهی جلوگیری شود.

تقوی‌فرد در پایان گفت: حق آبه ماهیان نیز باید از 15 اسفند امسال تا 15 اردیبهشت 94 از سوی متولیان امر رعایت شود که البته باید میزان حق آبه به تایید محیط زیست و شیلات استان برسد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید