پرورش ماهی در قفس ، توسعه صنعت شیلات سیستان‌وبلوچستان

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

پرورش ماهی در قفس ، توسعه صنعت شیلات سیستان‌وبلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: سند توسعه شیلات آب‌های ساحلی و فراساحلی در چابهار و شمال استان طراحی شده است.
منطقه سیستان‌وبلوچستان، رضا نجفی افزود: برای توسعه پرورش ماهی، متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.
رئیس جهادکشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: یکی از طرح‌های توسعه صنعت شیلات استان، توجه به پرورش ماهی در قفس است که در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سازمان در حال انجام است.
نجفی هدف از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را انتقال دانش فنی آبزی‌پروری دریایی به کشور، دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی مورد نیاز، ایجاد اشتغال در استان‌های ساحلی، جلوگیری از صید غیرمجاز، ایجاد ارزآوری و افزایش درآمد ملی، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و جذب سرمایه‌گذاران در جهت فعالیتی نوین در استان برشمرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: با توجه به میانگین سالانه بارش در منطقه سیستان (زیر 100 میلی‌متر)، احداث استخرهای بتنی دو منظوره هم برای پرورش ماهی و ذخیره آب کشاورزی در منطقه در دستور کار است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 1500 استخر پرورش ماهی در استان وجود دارد.

نجفی گفت: در خصروص راه‌اندازی استخرهای پرورش ماهی نیازی به سرمایه‌گذاری کلان برای ساخت استخر و سایر تأسیسات پررورش ماهی است و فعالیت پرورش ماهی در این گونه ذخایر آب بسیار مقرون به صرفه است.

وی خاطرنشان کرد: باید در مورد میزان درآمد استخرها، معرفی استخرهای خاکی، و... اطلاع‌رسانی دقیق و مناسبی شود تا کسانی که متقاضی انجام اینگونه فعالیت‌ها هستند با نحوه کار و میزان درآمد حاصله از آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: باید از فارغ‌التحصیلان شیلات در این ارتباط استفاده بهینه شود و آنها را شناسایی کنید.

وی گفت: در سال اقتصاد فرهنگ و عزم ملی سه دستاورد مهم درستاد راهبردی توسعه استان در بخش کشاورزی و شیلات به تصویب رسیده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید