۸۰ تن گوشت ماهی خاویاری در فارس تولید شد

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

۸۰ تن گوشت ماهی خاویاری در فارس تولید شد
مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس از تولید ۸۰ تن گوشت ماهی خاویاری در استان خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.
محمدرضا سعادت در شیراز، از تولید 80 تن گوشت ماهی خاویار در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: سال92 تولید گوشت ماهی خاویار در استان حدود 44 تن بوده که امسال تقریباً دو برابر شده است.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه در سال گذشته تولید خاویار در این استان 11.5 کیلوگرم بوده است خاطرنشان کرد: امسال این رقم به 100 کیلوگرم رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش 8 برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه با وجود منابع آبی مستعد امکان توسعه و افزایش تولید ماهی خاویار در فارس وجود دارد تصریح کرد: امید است در سال آینده مزارع پرورش ماهی خاویار در این استان توسعه یابد.

سعادت با بیان اینکه در سال‌های گذشته تولید خاویار در استان فارس با بهره‌گیری از آب و هوای مناسب و منابع آبی مستعد افزایش چشمگیری داشته است عنوان کرد: دمای مناسب زمینه پرورش گونه‌هایی از نوع استرلیاد، شیب، هیبرید، فیل ماهی، سیبری و اوزون برون در استهبان، مرودشت، ممسنی، فراشبند و ارسنجان فراهم و فارس را به یکی از قطب‌های پرورش ماهی خاویاری در کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 720 استخر ذخیره آب کشاورزی در استان فارس ماهی‌دار شده است افزود: امسال تعداد این استخرها به 880 مورد افزایش یافته است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید