صید آبزیان کف‌زی در آبهای شهرستان دیر ممنوع است

چهار‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

صید آبزیان کف‌زی در آبهای شهرستان دیر ممنوع است
فرماندار شهرستان دیر گفت: صید کف روب یا " ترال" مخصوص صید آبزیان کف‌زی مانند میگو است که تنها در فصل آزاد سازی میگو قابل استفاده بوده و در مابقی سال از این نوع صید که مخرب است برخورد می‌شود.
حمزه اعتماد در نشست بررسی وضعیت ذخائر آبزیان شهرستان دیر با اشاره به اینکه شهرستان دیر قط صید و صیادی استان بوشهر است اظهار داشت: این شهرستان دارای صیدگاههای مهم آبزیان است که مطاف، خورخان و دیر مهم‌ترین زیستگاه و صیدگاه‌های آبزیان استان است.
وی با بیان اینکه بندر دیر بزرگترین بندر صیادی است خاطرنشان کرد: در این بندر 11کشتی، 30 موتور لنج و 306 قایق در صید و صیادی فعالیت می‌کنند که برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های صید و صیادی نیاز است توجه جدی شود.
فرماندار دیر به اشاره به اینکه اسکله خورخان در بردخون در شهرستان دیر بزودی ساخته می‌شود گفت: برای تحقق این مهم 20 میلیارد ریال امسال تخصیص یافته که برای اجرای کامل این اسکله صیادی 120 میلیارد ریال مصوب شده است.

اعتماد با تاکید بر این موضوع که حفظ ذخائر آبزیان از ضروریات است گفت: یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تخریب زیستگاه و ذخائر آبزیان درآبهای خلیج فارس صید کف‌روب یا ترال است که با متخلفان برخورد جدی و قاطع می‌شود.

وی با بیان اینکه فضا را برای صیادان متخلف در شهرستان دیر ناامن می‌شود بیان کرد: برای تحقق این مهم نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی است تا تخلف این نوع صید ریشه کن شود.

رئیس شیلات شهرستان دیرنیز با بیان اینکه با صیادان متخلف مورد شناسایی قرار دارند گفت: دربرخورد با صیادان متخلف که اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند سال قبل سه مجوز شناور صیادی باطل شد.

عقیل امینی با بیان اینکه این صیادان متخلف خارج از محدوده صید، وارد آب‌های بندردیرشده و اقدام به صید غیرقانونی می‌کردند خاطرنشان کرد: این نوع صید سبب تخریب زیستگاهها و نابودی صیدگاهها می‌شود که برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار است.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید