بازیگران خارجی در دریای خزر جایی ندارند

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

بازیگران خارجی در دریای خزر جایی ندارند
عضو کمیسسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و دبیر سومین اجلاس هم‌اندیشی دریای خزر گفت: همه کشورهای حاشیه خزر بر این عقیده هستند که بازیگران خارجی و دیگر کشورها در دریای خزر جایی ندارند.
نوذر شفیعی در حاشیه سومین اجلاس هم‌اندیشی دریای خزر در گرگان اظهار داشت: تاکید جمهوری اسلامی ایران و سران همه کشورهای عضو ساحلی دریای خزر این است که دریا باید غیرنظامی باشد و هیچ نیروی خارجی نباید در حوزه دریای خزر فعال باشد.
وی افزود: تجربیات گذشته نشان داده که هرگاه بازیگران خارجی در منطقه‌ای حضور داشتند، آن منطقه از کنترل آن کشورهای ساحلی خارج شده است.
دبیر سومین اجلاس هم‌اندیشی دریای خزر تصریح کرد: دریا امروز به عنوان عامل وصل و اتصال کشورها محسوب می‌شود و همه تلاش ما بر این است که گام‌هایی برای همگرایی بیشتر کشورهای حوزه خزر برداریم.

شفیعی با اشاره به آلودگی‌های دریای خزر افزود: آلودگی‌های زیست محیطی امروز دریای خزر را تهدید می‌کند و کشورهای ساحلی دریای خزر بیش از آنکه به فکر اختلافات باشند باید به نجات خزر توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: دریای خزر به جهات مختلفی مهم است و سومین اجلاس هم‌اندیشی دریای خزر با هدف بررسی مهم‌ترین مسائل مربوط به دریا برگزار شده است.

عضو کمیسسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این اجلاس درباره مسائل مختلف دریای خزر مانند حمل‌و‌نقل، تجارت، محیط زیست، شیلات، دریانوردی و غیره بحث شد که امیدواریم این نشست‌ها و اجلاس‌ها سبب ایجاد زمینه‌های توسعه بیش از پیش دریای خزر شود.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید