صید 43 تن ماهیان استخوانی در سواحل لنگرود

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

صید 43 تن ماهیان استخوانی در سواحل لنگرود
رئیس اداره شیلات لنگرود از صید 43 تن ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان خبر داد.
قاسم حسن‌دوست در لنگرود با اشاره به صید ماهیان استخوانی دریای خزر اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر هر سال از 20 مهر ماه آغاز و تا 15 فروردین ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه از آغاز فصل صید تاکنون بیش از 43 تن ماهیان استخوانی در سواحل لنگرود صید شده است، افزود: از این میزان 37 تن از گونه ماهی کفال، پنج تن از گونه ماهی سفید و یک تن از دیگر آبزیان شامل انواع ماهیان سوف، کپور دریایی، ماش، شاه کولی، کلمه و شک‌ماهیان بوده است.
رئیس اداره شیلات لنگرود ارزش اقتصادی این میزان صید را 756 میلیون و 510 هزار تومان اعلام کرد و متذکر شد: این میزان صید از سوی سه شرکت پره تعاونی صیادی لنگرود واقع در منطقه چاف و چمخاله و تازه‌آباد و با مشارکت 218 صیاد صورت گرفته است.

وی با اشاره به مقایسه این میزان صید با مدت مشابه سال گذشته گفت: امسال میزان صید ماهیان استخوانی در سواحل لنگرود 15 درصد کاهش داشته است.

حسن‌دوست درباره صید 2 قطعه ماهیان خاویاری در طول فصل صید توسط پره‌های صیادی لنگرود خاطرنشان کرد: به منظور استحصال تخم و تولید بچه ماهیان خاویاری ماهیان صید شده به صورت زنده تحویل مراکز بازسازی ذخایر شیلات شده است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید