توليد ميگوي عاري از بيماري هاي خاص آماده بهره برداري شد

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

توليد ميگوي عاري از بيماري هاي خاص آماده بهره برداري شد
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشورر گفت : با دستیابی ایران به دانش تولید میگوی عاری از هر گونه بیماری های خاص، مرحله نخست این طرح آماده بهره برداری شد.
محمد پور کاظمی گفت: این طرح را موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در پژوهشکده میگوی بوشهر انجام داده و چهار میلیارد از اعتبارات موسسه تحقیقات شیلات و چهار میلیارد دیگر نیز از اعتبارات معاونت علمی ریاست جمهوی تامین شده است.
پورکاظمی گفت : ایران پنجمین کشور محسوب می شود که فناوری تولید میگوی عاری از بیماریهای خاص را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی جنوب کشور باعث ورشکسته شدن شرکت های تولید کننده میگو شده بود اما هم اکنون سالانه بیش از 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید می شود که نشان از افزایش دانش تولید میگو دارد.
پورکاظمی تاکید کرد: با کسب دانش تولید میگوی عاری از بیماری های خاص و تولید بچه میگوی های سالم دیگر از واردات مولد از سایر کشورها بی نیاز خواهیم بود.
وی اظهار داشت: به همت کارشناسان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تاکنون موفق به تولید چهار هزار جفت مولد شده ایم.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور یادآور شد:این دانش فنی منجر به تولید مولد های عاری از بیماری شده است و مرحله بعدی این طرح با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری با موضوع اصلاح نژاد میگوهای پرورشی و تولید میگوهای سریع الرشد و مقاوم در برابر بیماری ها تهیه خواهد شد.
پورکاظمی تاکید کرد : با این اقدامات گام موثری در تولید هر چه بیشتر میگوهای سالم و درشت در کشور برداشته خواهد شد و با افزایش صادرات، میزان ارز آوری به کشور و شکوفایی اقتصادی فراهم می شود
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید