فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آبزی‌پروری خوزستان تدوین می‌شود

چهار‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آبزی‌پروری خوزستان تدوین می‌شود
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آبزی‌پروری استان در حال تدوین شدن است.
نبی‌الله خون‌میرزایی در همایش نقش آبزی‌پروری در اقتصاد مقاومتی که امروز چهارشنبه، 22 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به طور کلی شناخت ظرفیت‌های شیلاتی خوزستان در قالب ستاد شیلات، از سال گذشته آغاز شده و این ستاد در حال تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آبزی‌پروری است. دستیابی به اهدافی که در راستای اقتصاد مقاومتی پیش می‌رود، مستلزم همکاری بخش دولتی و خصوصی است تا با استفاده از اقتصاد چندپایه، آسیب‌پذیری را در شرایط پیش رو کاهش دهیم. تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، تلاش برای تغییر اقتصاد تک‌پایه به چندپایه است
وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در این راستا نقشی اساسی ایفا کند، حوزه کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن به ویژه بخش آبزی‌پروری است. این بخش در خوزستان ظرفیت‌های زیادی دارد. خوزستان با تولید ماهیان گرمابی، سالانه مقام اول یا دوم تولید را به خود اختصاص می‌دهد. در پرورش میگو نیز در چند سال اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته و امروز جایگاه استان ما در تولید میگو، سوم است.

خون‌میرزایی عنوان کرد: در بخش تولید ماهیان خاویاری، خوزستان عملکرد درخشانی در سطح کشور از خود نشان داده است، به طوری که بخش خصوصی ما در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و در صورت حمایت بیشتر از بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی، آینده خوبی در تولید ماهیان خاویاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به رویکردهای جدید سازمان شیلات در جهت افزایش تولید و آبزیان، خاطرنشان‌کرد: رویکرد جدید شیلات در خوزستان، پرورش ماهی در قفس، در دریاها و پشت سدها است. خوزستان به دلیل داشتن بستر مناسب از جمله رودها و سدهای متعدد، پتانسیل خوبی را در این زمینه دارد و با فعالیت‌هایی که هم اکنون در حال انجام است، در افق پنج ساله آینده به جایگاه ویژه‌ای دست خواهیم یافت که زمینه سرمایه‌گذاری، اشتغال، درآمدزایی و صادرات را فراهم می‌کند.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: در پشت سدها با توجه به حساسیت‌هایی که وزارت نیرو دارد، مطالعاتی در دست اقدام است که امیدواریم به نتایج خوبی در این بخش برسیم
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید