اجرای نخستین طرح تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی گیلان در رودخانه تالش

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

اجرای نخستین طرح تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی گیلان در رودخانه تالش
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از نخستین اجرای طرح تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی گیلان در رودخانه خاله‌سرا تالش خبر داد.
اکبر ایلدرم در تالش با اشاره به وضعیت تکثیر ماهیان در رودخانه‌های این شهرستان اظهار کرد: از 10 سال گذشته تاکنون میزان صید در استان‌های شمالی به ویژه در گیلان در حال کاهش است.
وی با بیان اینکه میزان و زادآوری خوبی در بحث مهاجرت و تخم‌ریزی ماهیان در رودخانه‌های گیلان وجود ندارد، تصریح کرد: احیای ذخایر دریای خزر امری ضروری است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از نخستین اجرای طرح تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی گیلان در رودخانه خاله‌سرا تالش خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک مردم منطقه بتوانیم این رودخانه را به محل امنی برای تکثیر ماهی تبدیل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها قطعه در دریا و رودخانه‌های استان رهاسازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: امسال 200 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری به دریا رهاسازی می‌شوند.

ایلدرم فعالیت سه مرکز بازسازی ذخایر دریای خزر را از مزایای استان عنوان کرد و گفت: حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر از اهداف مهم شیلات گیلان است.

وی توسعه آبزی‌پروری را از دیگر برنامه‌های شیلات گیلان عنوان کرد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید