ضرورت ساماندهی مراکز عرضه و توزیع آبزیان در شهرستان مهاباد

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
ضرورت ساماندهی مراکز عرضه و توزیع آبزیان در شهرستان مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد بر ضرورت توسعه و ساماندهی مراکز عرضه آبزیان تاکید کرد

کلیجی معاون رییس سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در جلسه ساماندهی عرضه و توسعه آبزیان که با حضور کارشناسانی از مدیریت شیلات استان و مسئولین اداره دامپزشکی، شهرداری و اداره صنعت و معدن در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستا ن برگزار شد، با اشاره به اهمیت مصرف ماهی اظهارکرد: مصرف ماهی که گوشت آن دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بوده و اکثر مواد مغذی و ضروری انسان را تامین می کند باید با ترویج صحیح استفاده از آن و روش درست طبغ در جهت جلوگیری از هدر رفت مواد و املاح و به صورت غذایی کامل در دسترس مردم قرار گیرد.

شفیع پور کارشناس شیلات استان نیزدر این جلسه گفت: عرضه محصولات آبزی به صورت بهداشتی در صورتی امکان پذیر خواهد بود که مراکز عرضه و توزیع این محصول با اختصاص مکان مناسب و کاملا" بهداشتی که با همکاری شهرداری میسر گردد تا این محصول به صورت تازه و بهداشتی در دسترس مردم قرار گیرد .
وی افزود: مصرف سرانه ماهی در مقایسه با مصرف سرانه کشوری و جهانی در حد مطلوب نبوده این امر با توسعه و عرضه مراکز مناسب در سطح شهرستانها و توزیع عادلانه گوشت ماهی از طریق تولید به مصرف میسر خواهد شد.
شفیع پوردر ادامه نیز با بیان این مطلب به نقش صدا و سیما در جهت آشنایی بیشتر شهروندان با نحوه طبغ و مزایای مصرف گوشت ماهی برای تغذیه انسان تاکید کرد.
سعیدی مسئول اداره امور دام شهرستان نیزدر این جلسه گفت: با ساماندهی مراکز عرضه محصولات آبزی این محصولات به صورت بهداشتی و کنترل شده و هم به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت و دست واسطه ها از عرضه کوتاه و با هزینه کمتری به دست مصرف کننده خواهد رسید

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید