کمیته احیای تالاب‌های خوزستان تشکیل شود

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

کمیته احیای تالاب‌های خوزستان تشکیل شود
مشاور استاندار خوزستان در امور محیط زیست گفت: با توجه به آسیب‌های وارد آمده به تالاب‌ها و اهمیت اکوسیستم موجود باید کمیته احیای تالاب‌های خوزستان تشکیل شود.
جاسم مرمضی در سمینار علمی برررسی پتانسیل‌ها و چالشهای تالاب‌های خوزستان با اشاره به اینکه پرورش ماهی تیلاپیا، حفر چاه‌های نفت و سد سازی سبب خشک شدن تالاب‌های خوزستان شد، اظهار داشت: نباید بدون نگاه به اهمیت تالاب‌ها و فقط با رویکرد توسعه گام برداریم چرا که در صورت ادامه این روند تالاب‌های خوزستان در آینده‌ای نزدیک خشک می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات هر تالاب می‌تواند برای 30 هزار نفر ایجاد اشتغال کند، گفت: اقتصاد تالاب‌ها نیاز به سرمایه ندارد و به همین دلیل توسعه و تولید پایدار در آن صورت می‌گیرد.
مشاور استاندار خوزستان در امور شیلات و محیط زیست عنوان کرد: اقتصاد تالاب به دلیل سازگاری با طبیعت و پایدار بودن یک اقتصاد مقاومتی است و با احیای تالاب‌ها می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری گام برداشت.

مرمضی عنوان کرد: نباید تالاب‌ها فدای سد سازی شود چرا که ظرفیت‌های اشتغال، گردشگری و زیست محیطی تالاب‌ها فداس سد سازی شده است.

وی اظهار داشت: آلودگی‌هایی که در تالاب‌ها ایجاد شده سبب ورود ماهی تیلاپیا شده و به دلیل مقاومت این ماهی با آلودگی ماهیان دیگر را نابود می‌کند،

مشاور استاندار خوزستان در امور محیط زیست و شیلان با اشاره به ورود ریزگرد‌ها به خوزستان و سایر استان‌های کشور گفت: کانون گرد وخاک‌های خوزستان با خشکی تالاب‌ها ارتباط مستقیمی دارد و باید برای جلوگیری از ورود ریزگرد‌ها تالاب‌ها را احیا کرد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید