طرح توسعه سایت میگوی گمیشان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

طرح توسعه سایت میگوی گمیشان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: طرح توسعه سایت میگوی گمیشان تا پایان فروردین ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
علی مرگدری در بازدید از پروژه تامین آب سایت میگو شمال گمیشان با اشاره به تکمیل طرح توسعه سایت میگوی گمیشان اظهار داشت: این پروژه با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان آغاز شده که تا پایان فروردین ماه به پایان می‌رسد.
وی افزود: با حذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان گمیشان می‌توانیم سبب تحول شهرستان، رونق اقتصادی واشتغالزایی در این منطقه شویم.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان خواستار همکاری وحمایت دستگاه‌های اجرایی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای واگذاری اراضی به منظور توسعه پرورش مزارع میگو و آبزیان شد.
مدیرکل شیلات استان گلستان هم در این بازدید گفت: با راه‌اندازی کامل فاز یک و 2 سایت گمیشان برای حدود 8 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.
جواد قدس علوی افزود: در فاز نخست سایت میگوی گمیشان برای 3500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی اشتغالزایی را از اهداف اصلی توسعه سایت اعلام کرد و گفت: امسال برای 500 نفر در منطقه گمیشان اشتغالزایی شده و با توجه به اینکه گمیشان از مناطق محروم استان است، توسعه این سایت می‌تواند سبب تحول اقتصادی بزرگی در منطقه شود.

به گفته قدس علوی، کاهش صید غیرمجاز و ایجاد اشتغال با آب شور دریا در اراضی لم یزع از دیگر اهداف توسعه سایت گمیشان استو با توجه به اینکه در این مجتمع بیشتر از افراد بومی منطقه استفاده می‌شود که این امر سبب کاهش صید غیرمجاز و وارد شدن خسارات به ذخایر ارزشمند دریای خزر می‌شود.

وی اظهار داشت: مطالعات امکان سنجی طرح توسعه میگوی گمیشان در سطح 28 هزار هکتار از اراضی شمال این شهرستان انجام شده و تاکنون فاز نخست این مجتمع در سطح 4هزار هکتار در حال احداث است و مطالعات اجرایی فاز دوم این مجتمع در سطح 6 هزار هکتار در دست اقدام است
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید