کارخانه تولید خوارک میگو در دشتی افتتاح شد

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
کارخانه تولید خوارک میگو در دشتی افتتاح شد
در آئینی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر و فرماندار دشتی کارخانه تولید خوراک میگو در دشتی به بهره برداری رسید

مدیر کل شیلات استان بوشهر صبح پنجشنبه در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: در حال حاضر شش هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع پرورش میگو به سرمایه گذاران واگذار شده که از این تعداد چهار هزار هکتار به بهره برداری رسیده است.

عباسعلی زنده‌بودی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن میگو در این مزارع تولید شود که با توجه به ظرفیت مزارع هم اکنون به ۳۰ هزار تن غذا میگو در سال نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار هکتار مزرعه سطح زیر کشت در استان وجود دارد، ادامه داد: با افتتاح این کارخانه ۱۰ درصد خوارک میگو استان تامین می شود که تلاش داریم این تولید را افزایش دهیم.

زنده‌بودی اضافه کرد: در گذشته تنها یک کارخانه تولید خوارک میگو در استان فعال بوده ولی هم اکنون چهار کارخانه در استان فعال است که این کارخانه نیازهای استان را تامین نمی کند و از استان‌های همجوار نیز این خوارک ها تامین می شود.

مدیر کارخانه تولید خوارک میگو شهرستان شتی نیز گفت: راه اندازی این کارخانه از نیازهای مبرم استان بوده که از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد.

سیاسی با بیان اینکه سرمایه گذاری صورت گرفته شخصی بوده است، افزود: با افتتاح این کارخانه زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

وی بیان کرد: این کارخانه سالانه ظرفیت چهار هزار تن تولید خوارک میگو را دارد که تلاش داریم این ظرفیت افزایش پیدا کند.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید