دو واحد فروشگاهی شیلات و آبزیان در چابهار افتتاح شد

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۳۸ بازدید

دو واحد فروشگاهی شیلات و آبزیان در چابهار افتتاح شد
همزمان با دهه مبارک فجر دو فروشگاه عرضه آبزیان و مواد غذایی شیلات استان سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
سرپرست اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح این دو فروشگاه شیلاتی گفت: تکریم کارکنان و شهروندان یکی از راهکارهای اجرایی در بهبود شرایط مدیریت و ارتقا شاخص های زندگی و توسعه ای است.
محسنعلی گلشنی با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل های حوزه شیلات و آبزی پروری شهرستان چابهار و سواحل طولانی مکران افزود: سند توسعه شیلات استان در راستای ایفای نقشی ملی و منطقه ای و همچنین ارتقا شاخص های توسعه اقتصادی ، انسانی و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی به صورت جدی در حال پیگیری و نهایی شدن است.

وی به بررسی نیازهای مردم منطقه اشاره کرد و گفت: بر همین اساس برنامه ریزی شد با احداث مدرسه ابتدایی در مجموعه شیلات نخستین گام برای توسعه فضاهای آموزشی و بهبود شرایط تحصیلی فرزندان خانواده گسترده شیلات و صیادان برداشته شود.

به گفته سرپرست شیلات استان؛ راه اندازی مرکز عرضه آبزیان و مواد غذایی شیلات نیز در این راستا و تشویق و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است تا سرانه مصرف آبزیان و همچنین فرهنگ صحیح استفاده از ظرفیت های شیلاتی در استان نهادینه شود.

گلشنی افزود: مرکز عرضه آبزیان شیلات با زیر بنای حدود 144 متر مربع و مرکز توزیع مواد غذایی شیلات با زیر بنای حدود 230 متر مربع با هزینه ی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال با هدف ایجاد واحد پایلوت در سطح شهرستان و استان برای افزایش سرانه مصرف آبزیان و اشاعه فرهنگ آبزی مصرفی راه اندازی شده است.

به گفته وی، تامین نیازمندی های عموم مردم و کارکنان ادارات با شرایط ویژه، کاهش دست واسطه گران، ارائه محصولات با کیفیت در محیطی بهداشتی و تحت نظارت و ارزانتر بودن قیمت محصولات با سرمایه گذاری بخش خصوصی ار جمله اهداف راه اندازی این مراکز فروشگاهی است.

گفتنی است در آیین افتتاح این دو واحد فروشگاهی در حوزه شیلات و صیادی معاون فرماندار چابهار، مدیران و مسوولان شهرستان ، معتمدین و فعالین شیلاتی منطقه حضور داشتند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید