14هزار کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در آستارا صید شد

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

14هزار کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در آستارا صید شد
رییس اداره شیلات آستارا گفت: از ابتدای فصل صید تا پایان اسفندماه سال گذشته، 14 هزار کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی در سواحل این شهرستان صید شد.
صادق خاصی پور بیان کرد: این میزان صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید به روش پره کشی انجام شده است.
وی افزود: 49 صیاد شرکت موج گل سیبلی با 108 بار پره کشی اقدام به صید ماهیان استخوانی کرده اند.
وی عمده صید صیادان آستارایی را در یک ماه گذشته از نوع کفال ، ماهی سفید و کپور عنوان کرد.
رییس اداره شیلات آستارا اظهار کرد: در این مدت 12 هزار و 320 کیلوگرم ماهی کفال ، یک هزار و 600 کیلوگرم ماهی سفید و 80 کیلوگرم ماهی کپور و آزاد صید شده است.

وی با اشاره به اینکه این روش صید در سواحل دریای خزر تا بیستم فروردین ماه جاری ادامه پیدا می کند ، اضافه کرد: صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید تا پایان اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال 92 ، 30 درصد کاهش یافته است.

خاصی پور با بیان اینکه کولاکی شدن دریا و پیش آمدن شرایط نامساعد جوی از جمله دلایل کاهش صید ماهیان استخوانی بوده، افزود: سال های اخیر ذخایر انواع آبزیان دریای خزر و همچنین صید ماهیان استخوانی و خاویاری بنا به دلایل آلودگی های ناشی از استفاده بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی و نیز برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها و نیز صید بی رویه کاهش یافته است.

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر همه ساله از بیستم مهرماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال بعد ادامه می یابد .

49 صیاد شرکت موج گل سیبلی آستارا در 18 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان در غرب استان گیلان در زمینه صید ماهیان استخوانی فعالیت می کنند.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید