بخش شیلات کنارک ظرفیت اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر را دارد

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
بخش شیلات کنارک ظرفیت اشتغال برای ۳۰۰ هزار نفر را دار
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بخش شیلات شهرستان کنارک از کل ظرفیت ۲ تا ۳ درصد آن استفاده بهینه نمی‌شود در صورتی که ظرفیت اشتغال ۳۰۰ هزار نفر در آن وجود دارد.
علی‌اصغر جمشید نژاد در سفر چند روزه خود به جنوب سیستان و بلوچستان و در جلسه مشورتی با علما، معتمدان و بزرگان شهرستان کنارک، اظهار داشت: شهرستان کنارک به لحاظ شیلاتی و کشاورزی، صنابع دستی و همچنین فناوری مرتبط با آن، مجموعه‌ای از استعدادهایی است که توان حل مشکل یک استان را دارد.
وی افزود: در بخش شیلات از کل ظرفیت 2 تا 3 درصد آن استفاده بهینه نمی‌شود در صورتی که ظرفیت اشتغال 300 هزار نفر با مدل‌های علمی و فناوری مختلف و استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری، کشاورزی و صنایع شیلاتی وجود دارد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمین، بسترها و ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی زرآباد و باهوکلات در شهرستان‌های کنارک و چابهار یک ظرفیت ممتاز است که در هیچ جای کشور وجود ندارد و این موهبت فراوانی است در صورتی که در بقیه جاها به صورت مصنوعی ایجاد شده است.

جمشیدنژاد همچنین در دیدار با بانوان، نخبگان و جوانان شهرستان کنارک تصریح کرد: در ارتباط با مبلمان شهری و انتظارات مردم و وضعیتی که انتظار دارند همزمان با ارتقاء شهرها باید ساماندهی شود بعضا نقاط شهری سیمای روستایی دارند لذا از تمام ظرفیت‌ها در محو آنها استفاده شود.

وی گفت: جنوب استان سیستان و بلوچستان، شهرهای چابهار و کنارک بضاعت وسیعی در صنعت گردشگری دارند که باید آنها را سروسامان دهیم اما تمام تغییرات با داشتن منابع مالی امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: هر چند شهرهای چابهار و کنارک شهرهای ثروتمندی هستند و شهرداری‌ها در قبال اخذ عوارض از فعالیت‌های اقتصادی چهره شهرها را تغییر داده و دولت هم در تامین بخشی از اعتبارات کمک می‌کند.

جوانان، نخبگان و بانوان شهرستان کنارک نیز در دیدار با معاون استاندار سیستان و بلوچستان، بر مسائل آموزشی، بهداشتی، اشتغال پایدار، خواهان ایجاد مراکز علمی مرتبط با ایجاد زیرساخت‌ها، پتروشیمی، راه‌آهن، مراکز علمی و دانشگاهی برای تربیت نیروی ماندگار شدند
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید