کشف 22 هزار رشته دام صیادی غیرمجاز در آب های ساحلی مازندران

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

کشف 22 هزار رشته دام صیادی غیرمجاز در آب های ساحلی مازندران
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان مازندران گفت : در بهمن ماه گذشته 22 هزار و 180 رشته دام های صیادی غیرمجاز در آب های ساحلی استان کشف شد.
سرهنگ علیرضا ندایی با بیان اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی دریای خزر که به عنوان ثروت ملی محسوب می شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان استان مازندران است افزود: نیروهای این یگان همچنین طی 53 مرحله عملیات مشترک و بازرسی های مختلف با بیش از 5 هزار و 432 ساعت گشت های دریایی و ساحلی در شرایط زمانی و مکانی متعدد موفق شدند علاوه بر دامهای مکشوفه، 314 قطعه ماهی استخوانی ، 47 هزار و 546 عدد کرف ( از ادوات صیادی ) و 354 عدد لنگر را کشف و ضبط و 50 قطعه ماهی خاویاری نارس را رهاسازی نمایند .
وی اظهار داشت: در این راستا 27 نفرمتهم دستگیر و پرونده های این متخلفان به مراجع قانونی برای رسیدگی ارجاع داده شد
سرهنگ ندایی با اشاره به اینکه جلسات مستمر ماهانه با دادستانهای حوزه استحفاظی ساحلی برگزار می شود تصریح کرد : مقام قضایی استان از حمایت همه جانبه مأمورین یگان درحفظ و حراست از انفال مسلمین و برخورد قانونی وبازدارنده با صید غیرمجاز تأکید داشتند .

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران با تقدیر از همکاری شهروندان از همه مردم خواست هرگونه اطلاعات درخصوص صید غیرمجاز را به ستاد خبری این یگان باشماره 35289555 بابلسراطلاع دهند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید