بیش از 10 هزار تن انواع آبزیان در زنجان تولید شد

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

بیش از 10 هزار تن انواع آبزیان در زنجان تولید شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته در 460 مزرعه آبزی پروری این استان 10 هزار و 231 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی تولید شد.
محمود صیاد بورانی افزود: تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در سال 92، بیش از 9 میلیون و 300 هزار قطعه بود.
وی یادآورشد: شکستن رکورد میزان تولید آبزیان در سال گذشته، زنجان را در میان 32 مرکز شیلاتی کشور، در پله دهم قرار داد.
بورانی اظهار کرد: تولید انواع گونه های آبزیان در سال 93 نسبت به سال 92، هشت و دو دهم درصد رشد داشت.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از 10 هزار و 231 تن انواع آبزیان تولید شده در سال گذشته در این استان هشت هزار و 65 تن ماهیان سردآبی و دو هزار و 166 تن انواع ماهیان گرم آبی بوده است.

یک هزار و 700 پرورش دهنده آبزیان سردآبی و گرم آبی به ترتیب در شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، ابهر و طارم سهم عمده ای در تولید آبزیان استان زنجان دارند و این محصول را روانه بازار مصرف می کنند.

صیاد بورانی ادامه داد: علاوه بر تولید انواع ماهیان خوراکی، 241 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی تولید و اغلب آنها به استان تهران صادر شد.

وی تولید بچه ماهی قزل آلا در استان زنجان را 13 میلیون قطعه بیان کرد و افزود: سه میلیون تن از این تولیدات به استان های آذربایجان غربی، کردستان و آذربایجان شرقی صادر شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه از کل تولیدات ماهیان خوراکی در این استان، حدود 55 درصد آن به دیگر استان ها صادر شده است، خاطر نشان کرد: این آبزیان به آذربایجان شرقی، قزوین، گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی، مازندارن، تهران و کردستان صادر شده است.

صیاد بورانی تاکید کرد: در سال 93 بیش از 10 میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای آبزی پروری استان زنجان رها سازی شده بود.

مجموع مساحت استخرهای پرورش ماهی استان زنجان بیش از یک هزار هکتار است.

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید