فعالیت غیر قانونی 130 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری

پنج‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

فعالیت غیر قانونی 130 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری
مدیر شیلات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از فعالیت غیر قانونی 130 مزرعه پرورش ماهی بدون مجوز جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای این استان خبر داد.
رویز منصوری در شهرکرد اظهار کرد: هم اکنون حدود 12 مجتمع پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند و در این خصوص رتبه اول در کشور را از آن خود کرده است.
وی از تشکیل 5 هزار تن سایت پرورش ماهی سردآبی در منطقه بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: باید از پتانسیل پرورش ماهی این منطقه به صورت راه اندازی مجتمع استفاده کرد.
منصوری افزود: در بقیه رودخانه‌های این استان باز هم ظرفیت ایجاد مجتمع وجود دارد ولی بیشتر مزارع پرورش ماهی به صورت انفرادی کار کرده و امکان جا به جایی آنان به یک مجتمع جدید و تجمیع آنان وجود ندارد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به شیلات غیر مجاز در منطقه بهشت آباد اذعان داشت: در این باره مکاتبات زیادی با آب منطقه‌ای این استان در سنوات قبل صورت گرفته که به نتیجه نرسیده و در نتیجه روند اجرای کار به کندی پیش می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه 130 مزرعه بدون مجوز اداره شیلات و تخصیص حق آبه شرکت آب منطقه‌ای در مناطق ممنوعه در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 44 متقاضی برای تاسیس مزرعه پرورش ماهی در سراسر استان وجود دارد ولی تا زمانی که سرنوشت مزارع غیر مجاز روشن نشود امکان صدور مجوز به این متقاضیان وجود ندارد.

منصوری اضافه کرد: اگر متخلفانی که سایت غیر قانونی پرورش ماهی ایجاد می‌کنند از آسیب‌هایی که با دست خویش به چرخه تولید استان می‌زنند و فرصت ایجاد اشتغال پایدار را از بین می‌برند آگاه بودند هرگز اقدام به تاسیس مزرعه پرورش ماهی نمی‌کردند زیرا بعد از مدتی فرصت شغلی خود را هم از دست خواهند داد.

وی با بیان اینکه این استان علاوه بر رتبه اول تولید ماهیان سرد آبی رتبه نخست تولیدات خوراک آبزیان را هم دارد، تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور امکان تولید خوراک ماهیان خاویاری در این استان فراهم شده است.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید