پیش بینی پرورش 50 میلیون بچه ماهی استخوانی در گلستان

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

پیش بینی پرورش 50 میلیون بچه ماهی استخوانی در گلستان
رییس مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی گلستان گفت: امسال 50 میلیون قطعه بچه ماهی در 35 استخر این مرکز (سیجوال) تکثیر و پرورش داده می شود.
اسماعیل جباری اظهار داشت: این میزان شامل 20 میلیون بچه ماهی کلمه، 20 میلیون بچه ماهی کپور و 10میلیون بچه ماهی سفید خواهد بود.
مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی سیجوال استان گلستان در بندرترکمن واقع شده و دارای 75 هکتار مساحت در قالب 35 استخر است.
رییس مرکز پرورش ماهیان استخوانی کلمه سیجوال گلستان با بیان اینکه هم اکنون عملیات تکثیر و پرورش ماهی سفید آغاز شده است، تصریح کرد: زمان تکثیر بچه ماهیان به روش مصنوعی فروردین ماه می باشد.

وی افزود: در مدت زمان سه ماهه بچه ماهیان به وزن یک گرم رسیده و برای رهاسازی در دریا آماده می شوند.

جباری بایادآوری اینکه امروزه کار تکثیر و پرورش 50 درصد بچه ماهیان در استان بصورت مصنوعی انجام می شود، گفت: به دلیل انباشته شدن رسوبات در رودخانه ها، عدم مهاجرت ماهیان و صید بی رویه، رودخانه های گلستان دارای شرایط مساعدی برای تکثیر طبیعی نیستند.

به گفته وی در این خصوص تکثیر مصنوعی ماهیان استخوانی در این مرکز انجام و بچه ماهیان در، دریا رهاسازی می شوند تا ماهی مورد نیاز برای سبد غذایی خانوارها تامین شود.

فعالیت کارگاه های تکثیر ماهیان استخوانی گلستان از سال 75 آغاز و تاکنون افزون بر 750 میلیون بجه ماهی در این مرکز تکثیر و در دریا و منابع آبی رها سازی شده اند.

شهرستان ترکمن با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید