ضرورت احیای تالاب‌های پلدختر

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

ضرورت احیای تالاب‌های پلدختر
فرماندار پلدختر گفت: احیای تالاب‌های پلدختر یکی از ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.
قدرت‌الله ترابی نژاد در پلدختر اظهار کرد: برخی تالاب‌های پلدختر از بین رفته یا در معرض خطر هستند که باید زمینه احیای آنها فراهم شود.
وی تصریح کرد: تالاب‌ها حیات زنده طبیعی و اکوسیستمی منحصر به فرد هستند، تالاب گری بلمک‌تیکی از تالاب‌های عظیم و منحصر به‌فرد پلدختر و تنظیم‌کننده آب سایر تالاب‌ها و منابع آب‌های زیرزمینی بخشی از جایدر است که احیای آنها می‌تواند به احیای چشمه‌ها، آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب منجر شود.
فرماندار پلدختر گفت: به دنبال احیای تالاب گری‌بلمک هستیم، به طوری که در این زمینه مکاتباتی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده و در این راستا با پرداخت حق و حقوق مالکان اراضی کشاورزی مجاور آن امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب این امر محقق شود.

وی ادامه داد: تالاب‌ها سیستم‌های طبیعی بی‌همتا و یکی از شاهکارهای خلقت هستند که به دلیل داشتن ظرفیت‌های منحصر به فرد و گاهی ناشناخته از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

ترابی‌نژاد اضافه کرد: تالاب‌های پلدختر ظرفیت‌های زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، زاد و ولد آبزیان، منبع انرژی لجنی و گیاهی، حیات وحش، حمل و نقل، شیلات، ذخیرگاه مواد ژنتیکی گیاهی و جانوری، جلب گردشگر و ده‌ها کارکرد متفاوت و موزون دیگر را به طور یک جا در خود دارد.

فرماندار پلدختر گفت: تالاب‌های پلدختر باید با برنامه‌ریزی حفظ شوند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید