جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز حریم زاینده‎رود گرفته شود

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز حریم زاینده‎رود گرفته شود
معاون سیاسی‎امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه زاینده‎رود گرفته شود.
خدابخش مردای در شورای حفاظت از منابع آب استان و حفاظت کیفی زاینده‌رود با اشاره به مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه زاینده‌رود، افزود: تجاوز به حریم این رودخانه و آلودگی ناشی از آن مشکلاتی را ایجاد کرده که می‎طلبد مسئولان ذی‌ربط با دقت بیشتری به این موضوع توجه کنند.
وی با اشاره به عوامل آلوده‌کننده‌ی رودخانه‌ها و نقش انسان در آلودگی‎ها اظهار کرد: هرچند ما موظف هستیم در راستای تولید اشتغال بکوشیم اما پیش از هرکاری باید به سلامت جامعه توجه کنیم و آن را در اولویت قرار دهیم.
مرادی به مشکلات ناشی از ساخت‌های غیر مجاز شیلات در حریم رودخانه‌های استان اشاره و تصریح کرد: شیلات و امور آب باید بکوشند تا جلوی این ساخت و سازها را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شورای حفاظت از منابع آب استان باید دقت و نظارت لازم را در حوزه‌های مختلف داشته باشند و قبل از اتخاذ تصمیمات جوانب کار را بسنجند.

به گفته‌ی وی، مدیران اجرایی باید پیش از تخریب ساخت‎های غیرمجاز بر موضوع کارشناسی دقیق داشته باشند و تبعات اجتماعی و سیاسی آن را نیز در نظر بگیرند.

مرادی با تأکید بر لزوم مدیریت بهتر ساخت‌وسازها در حریم رودخانه‌ها، تصریح کرد: باید با نظارت دقیق بر توسعه استان، از بهره‌برداری ساخت‌های غیرمجاز جلوگیری شود، چون پیشگیری بهتر از درمان است.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید