سرانه مصرف آبزیان در خمین از میانگین کشوری یک کیلو کمتر است

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

سرانه مصرف آبزیان در خمین از میانگین کشوری یک کیلو کمتر است
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: سرانه مصرف آبزیان در خمین از میانگین کشوری یک کیلوگرم پایین تر است.
حسن اکبری در دیدار با فرماندار خمین افزود: میانگین مصرف آبزیان کشور برای هر نفر هشت و نیم کیلوگرم و در استان مرکزی هفت کیلو و 800گرم است اما این شاخص برای هر شهروند خمینی در سال هفت و نیم کیلو گرم است.
وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ استفاده از ماهی و آبزی درسبد غذایی،جشنواره و کارگاه آموزشی طبخ ماهی در استان مرکزی در نظر گرفته شده و امسال 12 جشنواره طبخ آبزیان و 70کارگاه آموزشی آبزیان در سطح استان مرکزی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه پارسال 50 کارگاه آموزشی آبزیان در استان مرکزی برگزار شد،گفت: این کارگاه و جشنواره های آموزشی برای ترویج فرهنگ استفاده ازآبزیان در سبد غذایی خانوارها بسیار موثر است.

اکبری، تولید و پرورش ماهی را مقرون به صرفه اقتصادی دانست و افزود : تعهد امسال شیلات استان مرکزی رساندن تولید ماهی سردابی به دو هزار و 900 تن است .

وی گفت: این امر با توسعه آبزی پروری و مشاغل خانگی محقق می شود که در این راستا در هر شهرستان دارای شرایط یک طرح الگویی 25هزار قطعه ای با شرط پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی مسوولان متولی اجرا می شود.

اکبری توسعه طرح پرورش ماهی در قفس را از دیگربرنامه های در دست اقدام برای توسعه آبزی پروری در استان مرکزی ذکرکرد و افزود:این طرح هم اکنون در شازند در حال اجرا است که در صورت مستعد شناخته شدن خمین آمادگی گسترش آبزی پروری به این روش در این شهرستان نیز هست.

ویگفت: توسعه ماهیان زینتی با راه اندازی بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات از دیگر برنامه های در دست اقدام امسال است.

اکبری افزود: امسال با کمک مرکز شیلات ایران عملیات اجرایی شهرک ماهیان زینتی محلات آغاز می شود.

هم اکنون 230 واحد پرورش ماهیان سردابی ،گرمابی وخاویاری در استان مرکزی فعال است و 43 کارگاه ماهیان زینتی نیز در این استان تولید دارند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید