ساوه رتبه نخست تولید ماهیان خاویاری استان مرکزی را به خود اختصاص داد

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

ساوه رتبه نخست تولید ماهیان خاویاری استان مرکزی را به خود اختصاص داد
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: این شهرستان رتبه نخست تولید ماهیان خاویاری را در سطح استان مرکزی به خود اختصاص داد.
محمود رضا خلیلی افزود: با توجه به اینکه دمای آب برای پرورش ماهیان خاویاری نزدیک به دمای مور نیاز ماهیان گرم آبی است ، از این لحاظ ساوه محیط مناسبی برای پرورش این نوع ماهی دارد و همین امراین شهرستان را به یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماهیان خاویاری در استان تبدیل کرده است.
وی، استرلیاد، سیبری و فیل ماهی را از جمله ماهیان خاویاری تولیدی در این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: سالانه 14 هزار و 500 کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری در این شهرستان تولید و به استان های همجوار ارسال می شود.
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه با بیان اینکه تولید و پرورش ماهیان خاویاری از هفت سال پیش در این شهرستان آغاز شده، افزود: با توجه به دوره ده ساله تولید خاویار از زمان رها سازی بچه ماهی تا تولید، تا دو سال آینده تولید و صادرات این نوع ماهی از این شهرستان به خارج از کشور آغاز می شود.

وی افزود: عدم نقدینگی آبزی پروران، کمبود کلینیک تخصصی آبزیان و افت منابع آب از جمله مشکلات بخش شیلات در شهرستان ساوه است.

ماهی خاویار یا تاس ماهی در مجموع حدود 28 گونه دارد و فیل ماهی، اوزون برون، تاس ماهی ایرانی، تاس ماهی روسی و ماهی شیب از مهمترین انواع مآن است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید