نجات 14 سرنشين شناور صيادي از عهده سازمان شيلات خارج است

دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

نجات 14 سرنشين شناور صيادي از عهده سازمان شيلات خارج است
سازمان شیلات ایران گزارش به دام افتادن شناور صیادی ایرانی به همراه 14 سرنشین آن را به کمیته امنیت دریانوردی کشور، نیروی دریایی و سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران درباره وضع شناور صیادی ربوده شده در خلیج عدن گفت: زمانی که مالک این شناور به سازمان شیلات ایران اعلام کرد این شناور صیادی در سواحل سومالی به دام تروریست ها افتاده است، از سوی این سازمان گزارشی به ارگان های ذی ربط ارسال شد.
علی اصغر مجاهدی افزود: اینکه 14 سرنشین این شناور صیادی چه سرنوشتی دارند به دلیل قطع ارتباط ما با آنها، تاکنون مشخص نشده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه سازمان شیلات ایران فاقد نیروهای امداد و نجات است، اظهار داشت: نجات این صیادان به طور کامل از عهده سازمان شیلات ایران خارج است.
وی تصریح کرد: وظیفه سازمان شیلات اطلاع رسانی این امر به ارگان های ذی ربط از جمله نیروی دریایی، کمیته امنیت دریانوردی کشور و نیز سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: آنچه مسلم است اینکه با پیگیریهای مالک شناور، سازمان شیلات بموقع ، مکان شناور صیادی به دام افتاده در سومالی را به ارگان های ذکر شده اعلام کرده است.
مجاهدی گفت: بنا بر وظایف قانونی سازمان شیلات ایران، هیچ گونه کوتاهی از سوی این سازمان در خصوص وضعیت صیادان به دام افتاده در سومالی صورت نگرفته است.
وی یادآور شد: همچنین به منظور امداد و نجات صیادان به دام افتاده در سومالی، مکاتبات بین دستگاه های مختلف از سوی سازمان شیلات انجام شده است.
مجاهدی اظهار داشت: هنوز هیچ مقام یا مرجع رسمی کشور در خصوص وضعیت شناور صیادی ایرانی در سومالی اظهار نظر رسمی نکرده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت این صیادان با پیگیری ارگان های مربوطه مشخص شود.
ین گزارش حاکی است ؛ بنا بر اظهارات مالک شناور صیادی، یک فروند شناور صیادی پرسیانر ایرانی به همراه 14 سرنشین آن فروردین امسال در سواحل سومالی دزدیده شده است.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید