پایان فصل برداشت ماهیان استخوانی در دریای مازندران

شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

پایان فصل برداشت ماهیان استخوانی در دریای مازندران
فصل برداشت ماهیان استخوانی در دریای مازندران از امروز به پایان رسید و ماهی‌گیران شش ماه فرصت دارند تا خودشان را برای برداشت در سال بعد آماده کنند.
ماهی‌گیران مازندرانی که از اواخر مهر ماه سال 93 برای تهیه ماهی دل به دریا زده بودند، امروز برداشت ماهی از دریای مازندران را به پایان رساندند.
بیش از 4 هزار و 200 نفر صیاد مازندرانی در قالب 53 شرکت تعاونی صیادی «پره» که از زمان آغاز فصل صید در 20 مهر ماه سال 93 کار صید ماهیان استخوانی را از دریا آغاز کرده بودند، امروز بر اساس ابلاغیه اداره‌کل شیلات مازندران باید تورهای ماهی‌گیری خود را جمع کنند.
به گفته مدیرکل شیلات مازندران بیش از 4 هزار تن ماهی استخوانی در فصل صید از دریای مازندران برداشت شد.
حسن حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه میزان صید در دریای مازندران نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: ارزش اقتصادی ماهی برداشت شده 70 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در برداشت ماهی کفال نسبت به سنوات گذشته رشد چشم‌گیری را شاهد بودیم، یادآور شد: میزان برداشت ماهی در مازندران نسبت به دیگر استان‌های شمالی کشور رشد بیشتری داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه از تکثیر بیش از 65 میلیون انواع بچه‌ ماهی برای تولید در سال آینده خبر داد.

به گزارش فارس، برداشت ماهی معمولا در 15 فروردین هر سال به اتمام می‌رسد ولی در سال‌های اخیر مدت زمان برداشت ماهی تا روزهای پایانی فروردین ادامه یافته است.

مازندران بیش از 338 کیلومتر نوار ساحلی دارد که فصل صید ماهیان استخوانی هر ساله از اواسط مهر ماه آغاز و تا نیمه دوم فروردین ماه ادامه دارد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید