صيادان غير مجاز بلاي جان ماهيان خزر

دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

صيادان غير مجاز بلاي جان ماهيان خزر
300 هزار رشته دام و 250 فروند قایق ازصیادان غیر مجازدر گیلان کشف شد.
فرمانده یگان حفاظت شیلات گیلان گفت: این ادوات صید در یکسال گذشته از 423 صیادی که بطور غیر مجاز از دریای خزر و رودخانه های گیلان صید می کردند کشف شد.
سرهنگ هادی محمدی با اشاره به اینکه یگان حفاظت شیلات گیلان وظیفه حراست 300 کیلومتر از نوارساحلی گیلان از آستارا تا چابکسر رابرعهده دارد گفت: صیادان غیر مجاز از کمبود نیرو وامکانات این یگان سوءاستفاده کرده و ماهیان خزر ورودخانه های منتهی به آن را درفصل تخم ریزی صید می کنند.
با آغاز فصل تخم ریزی، صید ماهی از خزر و رود خانه های منتهی به آن ممنوع است.
فصل تخم ریزی و رشد ماهیان استخوانی دریای خزر اواخرفروردین تااوایل مهرماه است.
فرمانده یگان حفاظت شیلات گیلان با اشاره به فرسوده بودن ناوگان این یگان و کمبود نیرو برای مقابله با صیادان غیر مجاز افزود:4 هزار صیاد مجاز گیلانی از خزر صید می کنند اما 2 تا 3 برابر این تعداد نیز صیاد غیر مجاز فعال هستند.
محمدرضا برجی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز با اشاره به وسعت رودخانه های گیلان و کمبود محیط بان گفت: 160 محیط بان از 4 هزار و 200 کیلومتر رودخانه منتهی به خزر درگیلان حفاظت می کنند که برای مقابله با صیادان غیر مجاز کافی نیست.
اکبر ایلدرم معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان نیز گفت: سالانه 20هزار تن ماهی استخوانی به ارزش 200 میلیارد ریال از دریای خزر در گیلان صید می شود که نیمی از آن غیر قانونی است
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید