تولید 3.2 تن آبزی در شهرستان ماهنشان

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۰۹ بازدید

تولید 3.2 تن آبزی در شهرستان ماهنشان
طیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شهرستان ماهنشان دارای ظرفیت‌های خوب کشاورزی در بخش‌های مختلف است و بخش شیلات نیز یکی از بخش‌های مهم کشاورزی شهرستان ماهنشان است.
وی به بخش شیلات شهرستان ماهنشان اشاره کرد و افزود: تولیدات بخش شیلات شهرستان ماهنشان 3 هزار و 200 تن در سال بوده که این رقم درسطح استان قابل توجه است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه میزان تولید 3 هزار و 200 تن انواع آبزی در شهرستان ماهنشان مناسب است، یادآور شد: این میزان تولید موجب شده در سطح استان رتبه نخست را داشته باشیم.
این مسئول شهرستان ماهنشان را یکی از شهرستان‌های مهم کشاورزی استان عنوان کرد و ابراز داشت: شهرستان ماهنشان دارای منابع آبی مناسبی بوده و با تکیه بر این منابع ظرفیت‌های کشاورزی خود را افزایش داده است.
طیبی به ظرفیت‌های منابع آبی شهرستان ماهنشان اشاره کرد و گفت: متوسط بارش سالیانه در شهرستان ماهنشان 250 میلی‌متر است. شهرستان ماهنشان دارای سه رودخانه دائمی فصلی بوده و تعداد 826 چشمه آبی و 53 قنات در شهرستان وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه این شهرستان دارای چاه های عمیق و نیمه عمیق زیادی است، افزود: یک هزار و 250 چاه عمیق و نیمه عمیق در سطح شهرستان ماهنشان وجود دارد که در بخش کشاورزی به‌کارگیری می‌شود.
وی بخش زراعت و باغ شهرستان ماهنشان را یادآور شد و تاکید کرد: شهرستان ماهنشان علاوه بر اینکه در بخش شیلات رتبه نخست را دارد در بخش‌های زراعت و باغ نیز تولیدات خوبی دارد.
این مسئول تولیدات بخش زراعت را بیش از 90 هزار تن عنوان کرد و متذکر شد: تولید کمی و کیفی در بخش زراعت شهرستان ماهنشان مورد تاکید قرار دارد. توسعه کمی و کیفی یکی از ضروریات مهم در بخش زراعت محسوب می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان همچنین تولیدات باغی این شهرستان را بیش از 23 هزار تن عنوان کرد و اذعان داشت: شهرستان ماهنشان در این بخش نیز محصولات مختلف و دارای برند مهم کشوری است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید