صنعت شیلات سیستان و بلوچستان در راه بورس

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

صنعت شیلات سیستان و بلوچستان در راه بورس
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از ورود صنعت شیلات استان به چرخه بورس خبر داد و گفت: در صورت محقق‌شدن این مهم تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران وارد عرصه رقابتی خواهند شد.
محسن گلشنی ، افزود: در حال حاضر 85 درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود.
وی با اشاره به آخرین وضعیت صید آبزیان استان تصریح‌کرد: در سال 93 صید و صادرات ماهی استان بالغ بر 200 هزار تن بوده که این رقم نسبت به مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به قابلیت استان 85 درصد کنسرو ماهی کشور از طریق همین منطقه تامین می‌شود.
این مسئول در ادامه از تدوین نقشه راهبردی صنعت شیلات استان خبر داد و افزود: سند توسعه شیلات استان با افقی 10 ساله طراحی شده است.
گلشنی با اشاره به خروجی سند توسعه شیلات استان گفت: پیش‌بینی ما بر این است که تولید و صید شیلات استان سالانه به بیش از یک میلیون تن برسد.

وی تصریح کرد: علاوه برآن 300 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم وارد چرخه اشتغال خواهند شد.

مدیرکل شیلات استان در پاسخ به این سوال که سند توسعه شیلات استان از چه زمانی اجرایی می‌شود بیان کرد: در صورت تامین اعتبارات از سال آینده و همزمان با آغاز برنامه ششم توسعه سند راهبردی شیلات استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بیمه صیادان تصریح‌کرد: صاحبان شناور موظف به بیمه صیادان هستند و این پذیرفته نیست که صیادی بدون بیمه باشد.

گلشنی اظهارکرد: در حال حاضر فصل جدید صید آبزیان آغاز شده است.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی میگو استان افزود:در حال حاضر حدود 100 هزار تن از اراضی شیلات استان به کشت میگو اختصاص یافته است.

گلشنی گفت: تلاشمان برآن است که صنعت شیلات استان وارد چرخه بورس شود در صورت محقق شدن این مهم عرصه رقابت سرمایه‌گذران افزایش میابد.
منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید