افتتاح بزرگترین استخر پرورش ماهیان گرمابی کشور در سیریک

سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

افتتاح بزرگترین استخر پرورش ماهیان گرمابی کشور در سیریک
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج سازندگی بزرگترین استخر پرورش ماهیان گرمابی کشور در روستای کنارجو بخش بمانی شهرستان جاسک افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار سیریک در مراسم افتتاح این طرح گفت: در این سد تعداد 300 هزار قطعه ماهی گرمابی شامل چهار نوع ماهی 'کپور' ، 'آمور' ، 'فیتافاک' و 'بیکهد' رها سازی شد.
سعید الله مبارکی افزود: با راه اندازی این پروژه تعداد پنج نفر از بسیجیان و جوانان این روستا مشغول به کار شدند.
وی اظهارکرد: برای بهره برداری این پروژه که با مشارکت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و همکاری مسوولان شهرستان صورت گرفت، بیش از 5 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار سیریک خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم های کشور از طرف جهان استکبار و تاکید مقام معظم رهبری بر فراگیر نمودن اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور بویژه روستاها اجرای طرح های بسیج سازندگی در کنار طرح ها و پروژه های دولت گامی تاثیرگذار برای احیا و شکوفایی مناطق محروم کشور است.

مبارکی یادآورشد: موقعیت و شرایط مناسب و مساعد پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان سیریک فراهم است و برای رونق این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار با توجه به صادرات این محصول ارزآور خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی پیش بینی کرد در 11 ماه آینده (زمان صید)، حدود 400 تن آبزی به ارزش 20 میلیارد ریال صید شود و با توجه به استقبال استفاده از این ماهیان در خارج از کشور ، آبزیان صید شده به کشورهای عراق ، کویت و پاکستان صادر خواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه روستای کنارجو یکی از مناطق گردش پذیر شهرستان سیریک می باشد که از جاذبه ها و موقعیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل های پایدار برخوردار است که رها سازی ماهی در سد این روستا که حدود 20 سال از عمر آن بدون استفاده بهینه می گذشت به یکی از قطب های اشتغالزایی پایدار برای جوانان فراهم ساخت.

شهرستان سیریک دارای 120 کیلومتر مرز آبی است که با 44 هزار نفر جمعیت در 175 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید