تخریب شیلات‌های غیرمجاز در شهرستان اردل

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

تخریب شیلات‌های غیرمجاز در شهرستان اردل
فرماندار شهرستان اردل گفت: احداث مزارع پرورش ماهی در حریم و بستر رودخانه جرم است و با متخلفان به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
محمد نوذری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: تخریب مزارع پرورش ماهی از سال 93 آغاز شده بود که در اواخر همان سال حدود 20 مزرعه غیرمجاز که در بستر رودخانه و در روستاهای کاوند و بالد بودند، تخریب شد.
وی افزود: شیلات‌های غیرمجاز دیگری نیز در روستای کری و منطقه بهشت‌آباد وجود دارد که در سال‌جاری تخریب خواهند شد.
فرماندار شهرستان اردل تصریح کرد: وجود شیلات‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها، باعث فرسایش و تغییر مسیر رودخانه، وارد شدن خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود.

نوذری تاکید کرد: وجود شیلات‌های غیرمجاز علاوه بر ایجاد این مشکلات یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری در مزارع مجاز است.

فرماندار شهرستان اردل افزود: احداث مزارع پرورش ماهی در حریم و بستر رودخانه جرم است و با متخلفان به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای ساخت هر کدام از مزارع پروش ماهی غیرمجاز، حداقل 500 تا 600 میلیون ریال هزینه شده بود.

فرماندار شهرستان اردل تصریح کرد: اجرای حکم تخریب مزارع پرورش ماهی در این منطقه، از 10 سال قبل صادر شده ولی تاکنون، هیچ مسئولی نسبت به اجرای آن اقدام نکرده بود.

نوذری بیان داشت: به منظور ساماندهی فعالیت قانونی و مجوزدار کردن مزارع پرورش ماهی تخریبی و غیرمجاز، نسبت به مکان‌یابی برای احداث مجتمع پرورش ماهی در محلی مناسب، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید